کژ میشد و مژ میشد این دولت و عمامه

همزمان با مذاکرات فشرده برجامی چند روز اخیر در وین که به گفته آگاهان منابع غربی، عقب نشینی های جدی ای را تاکنون به جمهوری اسلامی تحمیل کرده است، علی خامنه ای به بهانه افشای فایل صوتی درباره فساد بالاترین فرماندهان سپاه، از زبان فرمانده قبلی کل سپاه محمد جعفری، حین تلاش برای دفاع از این مافیای نظامی- اقتصادی، از خود سلب مسئولیت کرد و عدم موفقیت مذاکرات برجامی را به گردن دولت روحانی انداخت. ایشان همچنین چند مدال گنده نیز به سینه خود آویزان نمود، تا زبونی اش را بپوشاند.

دروغگویی و هیاهوی مشمئز کننده جناب رهبر فقط برای سلب مسئولیت خویش از ابعاد فاجعه بار تصمیمات فردی اش، نتیجه بلاواسطه فشار عظیم جنبشی است که در کارخانه و خیابان و هر کوی و برزنی در کمین رژیم نشسته تا به عمر ننگین اش پایان دهد. خامنه ای در عالم سیاست، متاورس شده است. به تقریب، ابتلا به متاورس شدن همه دیکتاتورهای تاریخ در واپسین روزهای مانده به سقوطشان امری است دیرینه، معرفه و مشترک.

دسته ای از بالاترین مقامات امنیتی و نظامی رژیم در افشای فسادهای میلیاردی یکدیگر از همدیگر سبقت می گیرند و رسما برای نصایح و فتواهای رهبر فرزانه تره هم خرد نمی کنند. دسته ای دیگر از همان فرماندهان بالا رتبه در دادگاه آبان در لندن، دست به افشاگری از جنایات رژیم و در راس آن خامنه ای می زنند. گروهی دیگر از آنها امنیتی ترین اسناد نظامی و انرژی هسته ای را بارکامیون کرده و در روز روشن از تهران و ایران خارج می کنند، چه اتفاقی افتاده است؟

وزیر کشور در اظهارنظری رسمی می گوید “اگر انقلاب ضربه ببیند از ناحیه زنان است” و دیگری می گوید به زودی همه ما را به دریا می ریزند. آری و درست می گویند. مبارزات هر روزه مردم در سراسر ایران جنبشی را در خود بسیج کرده است که خواهان مرفه ترین، آزادترین و انسانی ترین قوانین و مناسبات اجتماعی و فرهنگی در ایران است که حتی در پیشرفته ترین کشورهای سرمایه داری نیز تا به امروز دیده نشده است. از فحوای شعارها و مطالبات سیاسی و اجتماعی این جنبش عظیم برابری طلبانه، سکولار و آزادیخواهانه، پرچم حکومت انسانی برای جامعه ای انسانی نقش بسته است، بیرق سوسیالیسم، و مگر آینده ای برای یک جامعه له شده اما معترض و بپاخاسته جز این قابل تصور است؟ این آن موج عظیم و طوفانی ایست که کشتی در حال غرق شدن رژیم را کژ میکند و مژ. خامنه ای حق دارد هذیان بگوید.

اینرا هم بخوانید

عراق بی رهبر

“جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس‌جمهوری کشور به حد نصاب دو سوم نمایندگان نرسید و …