گزارشی کوتاه از برگزاری گرامیداشت هشت مارس روز جهانی زن

۸ مارس روز جهانی زن است قبل از هر چیز این روز باشکوه را برای برقراری برابری زن و مرد را به همه زنان و مردان آزادیخواه جهان و بخصوص برابری طلبان در کردستان و ایران تبریک میگویم.
در طی تقریبا یک ماه اخیر زنان و مردان برابری طلب در سراسر جهان بطور پیوسته و خستگی ناپذیر در تلاش برای گرامیداشت ۸ مارس، روزی که سمبل اعتراض و حق خواهی زنان در سراسر جهان است تلاش کردند.
اما گرامیداشت ۸ مارس روز جهانی زن در ایران تحت حاکمیت رژیم ضد زن اسلامی معنا و ویژگی به مراتب بزرگتری دارد چرا که رژیم زن ستیز اسلامی ۴۳ سال است که بطور مداوم و سیستماتیک برای پایمال کردن حقوق زنان از هر وسیله ای استفاده کرده که زنان را به کنج خانه بفرستد و آنان را به شهروندان درجه ۲ و ۳ تبدیل نماید و تلاش زیادی نموده که تولد فاطمه زهرا را که سمبل بردگی جنسی و قربانی کودک همسری بوده است را به عنوان روز زن به جامعه ایران تحمیل نماید. قوانین ضد زن و اسلامی قرون وسطایی زیادی را تصویب نموده و به حکم آن زنان را تحت زندان، شکنجه، اسید پاشیدن به صورتشان، تجاوز و اعدام نموده است.

گرامیداشت ۸ مارس روز جهانی زن را ممنوع و جرم اعلام کرده است. اما با وجود همه این موارد جنایتکارانه ای که که این حکومت بدان دست زده است، زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب چه در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی و چه در سراسر جهان این روز را با وجود شرایط کرونایی به شیوه های ممکن برگزار کرده و جشن گرفتند. در همین رابطه فعالین حزب کمونیست کارگری ایران، اعضای کمیته کردستان حزب و بسیاری دیگر از فعالین حقوق زنان در کانادا با فراخوانی هماهنگ برنامه ای با ابعاد جهانی برگزار نمودند. در این گرامیداشت با شکوه زنان آزادیخواه از کشورهای ایران، عراق، کردستان، افغانستان، هندوستان، کانادا، آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی، اوکراین، انگلستان، آلمان و….. شرکت داشتند و مهم‌ترین موضوع این برنامه اعلام نمودن جهانی بودن حق آزادی زن صرف نظر از ملیت، رنگ، نژاد، مذهب و فرهنگ بود . به عبارتی دیگر موضوع بر سر نسبیت فرهنگی که به نوعی کشورهای غربی سعی در به رسمیت شناختن و قانونی کردن آن را داشته اند و هریک از سخنرانان از ابعاد مختلف ضد زن بودن قانون نسبیت فرهنگی با ذکر نمونه های فراوان آنرا رد نمودند. و مهم‌ترین پیام این گرامیداشت باشکوه بایکوت جهانی جمهوری اسلامی به خاطر تمام جنایت‌ها و تبعیض جنسیتی که علیه زنان جامعه ایران در عرض ۴۳ سال گذشته بطور سیستماتیک که همچنان ادامه دارد، و همچنین شروع مبارزه علیه قانون نسبیت فرهنگی در کشورهای غربی و جهان شمول بودن حقوق زنان در سراسر جهان بود. همچنانکه زنان ایران در ۸ مارس سال ۱۳۵۸ در ایران بر علیه قوانین اسلامی و حجاب اسلامی در ابعاد دهها هزار نفره به خیابان‌ها آمدند و اعلام کردند آزادی زن نه شرقی است نه غربی، جهانیست.
۸ مارس ۲۰۲۱
ایسکرا ۱۰۸۳