آلمان: یک افتضاح سیاسی! گفتگو با مینا احدی

آلمان: یک افتضاح سیاسی! همکاری وزارت خانواده و زنان آلمان با جامعه المصطفی و جامعه اسلامی شیعیان

اواخر ماه جولای قرار است کنفرانسی با حضور دو نهاد وابسته به حکومت اسلامی ایران”جامعه شیعیان در آلمان”  و ” جامعه المصطفی”وبا همکاری وزارت خانواده و زنان آلمان در شهر برلین برگزار شود. پخش خبر برگزاری کنفرانس با اعتراض در آلمان مواجه است. روزنامه بیلد در این مورد مطلبی با این عنوان نوشت: دولت آلمان به وابستگان حکومت تروریست اسلامی کمک میکند. سازمانهای دیگری نیز با ارسال نامه سرگشاده و یا افشاگری به این همکاری اعتراض کرده اند.

مینا احدی روز ٢٨ جولای قرار است در محل کنفرانس های دولتی در برلین در مورد این مسئله کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند. وی همچنین نامه سرگشاده ای به کاتارینا بارلی وزیر خانواده و زنان در آلمان ارسال کرده است. در این رابطه گفتگویی داریم با مینا احدی.

انترناسیونال: موضوع این کنفرانس چیست و برگزارکنندگان آن چه کسانی هستند؟

مینا احدی : روزهای ٢٨ تا ٣٠ جولای قراراست در برلین کنفرانسی با موضوعات اسلام و درک از آن وهمچنین عقلانیت و رادیکالیزمبرگزار می شود. بودجه این برنامه توسط وزارت خانواده وزنان وبازنشستگان و جوانان آلمانتامین شده است و دو سازمان اسلامی وابسته به حکومت اسلامی ایران، آنرا سازمان داده اند.

دو سازمان با اسامی “جامعه شیعیان در آلمان” با مسئولیت رضا رمضانی گیلانی عضو مجلس خبرگان حکومت اسلامی و از چهر ه های شاخص حکومت که سالها امام جمعه و از سرکوبگران مردم ایران بوده و” جامعه المصطفی” در برلین که زیر نظردانشگاه  المصطفی در قم فعالیت میکند و ریاست آنرا در آلمان علیرضا اعراقی به عهده دارد. این فرد هم مدتها امام جمعه قم و از مقامات حکومت اسلامی ایران بوده است. او کسی است که چنان مورد اعتماد حکومت اسلامی است که خودشان اعلام کرده اند که بدون شرکت در آزمون علمی خبرگان از سوی شورای نگهبان در حکومت اسلامی که بر همه چیز نظارت میکند برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ١٣٩٤ تائید شد و از سوی شورای عالی حوزه علمیه قم در تیر ماه ١٣٩٥ به عنوان رئیس جامعه المصطفی انتخاب و به آلمان فرستاده شده است.

انترناسیونال: هدف جمهوری اسلامی از این اقدامات چیست؟

مینا احدی: سیاست حکومت اسلامی همواره گسترش اسلام شیعه در خارج مرزهای ایران و دخالت در مسائل کشورهای دیگر و همچنین سرباز گیری در خارجاز مرزهای ایران بوده و هست. اکنون اوضاع عوض شده است و حکومت اسلامی ایران به یمن وجود اپوزیسیونی که در خارج از کشور آبرویی برای رژیم نگذاشته و همچنین بدلیل نفرت عمومی از جنبش اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی نمیتواند همچون داعش فعالیت و نیرو جذب کند. افراطی ترینها را سلفی ها جذب میکنند و اکنون حکومت اسلامی با کارت اصلاح طلبیو ژست مسخره مقابله با رادیکالیزم و دفاع از عقلانیت به میدان آمده و میخواهد سری از سرها در بیاورد.

جمهوری اسلامی ایران از سالهای قبل بدنبالسرباز گیری از جوانان در اروپا بوده است. راهپیمایی القدس را برای همین هدف راه انداختند. جاسوسی در بین اپوزیسیون و فعالین سیاسی و مخالفین حکومت و منتقدین اسلام را سازمان داده اند.ترور سازمان داده اند. صدها نفر را در خارج کشورترورد کرده اند. ماجرای ترور میکونوس برای همه داستان آشنایی است.

امروز اما بدلایل متعدد حکومت اسلامی در تنگنا قرار گرفته است و قادر نیست در این جهت موفقیت چندانی کسب کند.

انترناسیونال :بنظر میرسد سازمانهای اسلامی در آلمان و یا کلا در اروپا به عربستان سعودی، حکومت اسلامی ایران و یا ترکیه وصل هستند. شما چه فکر میکنید؟ آیا رویارویی و رقابت حکومت اسلامی با دولت عربستان در این ماجرا تاثیری دارد؟

مینا احدی :بله وقتی به سازمانهای اسلامی و مساجدی که در هر ده کوره ای ساخته اند نگاه کنید، می بینید که اینها یا به حکومت اسلامی ایران یا عربستان سعودی و یا ترکیه و .. . وصل هستند. مشکل اینست که دولت آلمان این شبکه های مساجد و مرتجعین اسلامی را نماینده مردم ” مسلمان” و یا ٤ میلیون مسلمان معرفی کرده و با آنها در مورد این ٤ میلیون انسان گفتگو میکند. به مساجد و آخوندهای مرتجع پول میدهد تا این مردم را انتگره کنند و یا کنترل کنند. این مورد اعتراض جدی ما در اروپا و در همه جا است.

حکومت اسلامی ایران بعد از مشاهده فعالیتهای گسترده سازمانهای اسلامی وابسته به عربستان سعودی و رشد وسیعآنها در اروپا و اعزام تعداد زیادی از جوانان به مکه برای آموزش اسلام از عربستان سعودی عقب افتاده است. با مشاهده فعالیتهای سلفی ها در اروپا و آلمان و از جمله فعالیتهای افرادی مانند پیر فوگل و سون لاو و غیره،میخواهد خود را بعنوان نماینده شیعیان در اروپا و مدافع اسلام عقلانی ! و مخالف رادیکالیزم! معرفی کرده و در عمل جبهه ای در مقابل وابستگان به عربستان سعودی در اروپا ایجاد کند. تیتر این کنفرانس و یا گروه کاری سه روزه همین است. م حکومت اسلامی ایران در مقابل عربستان سعودی و شیعه در مقابل سنی!

موسسه المصطفی که در سال ٢٠١٦ تاسیس شده و زیر لوای کار آموزشی و علمی از موسسات آلمانی بودجه میگیرد، در حقیقت در حال باریکارد ساختن در مقابل پادشاه عربستان سعودی است.

انترناسیونال: چقدر بودجه و با چه عنوانی به این سازمانها از سوی وزارت زنان و خانواده تعلق گرفته است؟

مینا احدی: دولت آلمان و وزارت زنان آن در چهارچوب برنامه هایی در دفاع از دمکراسی و فرهنگ مبتنی بر دمکراسی با این دو نهاد وابسته به حکومت اسلامی همراهی میکنند. ١٨٠٠٠ یورو پول مالیات مردم را به این دو موسسه داده اند.

دادن امکانات به وابستگان مساجد قم و مجلس خبرگان حکومت اسلامی یک تف سر بالا برای وزارت زنان آلمان است. این یک بی احترامی به مبارزات مردم ایران است که برای ساختن یک آینده عاری از حکومت اسلامی و آینده ای بهتر، روزشماری می کنند. این یک دهن کجی به زنانی هست که در بدترین شرایط علیه زن ستیزی حکومت اسلامی مبارزه کرده و حکومت را به بن بست کشانده اند. حکومت اسلامی ایران و خمینی رهبر فکری این حکومت، شدیدا ضد زن و ضد انسان ضد حقوق همجنسگرایان و مخالف شدید فرهنگ و اخلاقیات مبتنی بر آزادی و حقوق انسانی بوده اند. در شرایطی که در ایران میلیونها جوان با تجربه دردناک اعدام صدها نفر منتقد اسلام و حکومت اسلامی و سنگسار زنان و فجایعی از این نوع روبرو هستند و به همین خاطر از حکومت اسلامی منزجر بوده و برای سرنگونی این حکومت تلاش میکنند، و در شرایطی که زنان ایران این حکومت را در عرصه هایی همچون حجاب اسلامی به شکست کشانده اند، در شرایطی که جنبش نقد به اسلام در ایران ریشه دوانده است، دولت آلمان به صرافت کمک بیشتر به تروریسم  اسلامی زیر نظر حکومت اسلامی افتاده و اینرا با بیشرمی تمام بعنوان دفاع از دمکراسی به افکار عمومی آلمان میفروشد.

انترناسیونال: شما نامه سرگشاده ای به خانم بارلی وزیر زنان نوشته اید در نامه تان چه گفته اید؟

 

مینا احدی: در آن نامه مراتب اعتراض شدید خودم را به این همکاری اعلام کرده ام و از طرف زنان و مردم معترض و ضد حکومت اسلامی به وزیر زنان گفته ام که این برنامه با موجی از اعتراض در بین جوانان و مردم ایران روبرو خواهد شد و بهتر است به این همکاری هر چه زودتر پایان داده شود. در پایان نامه ام نوشته ام:

من به عنوان یک زن که این جنبش کثیف اسلامی را از روز اول شناخته و در مقابل آن مبارزه کرده ام و بعنوان یک شهروند آلمان، از شما و از دولت آلمان  میخواهم فورا در این مورد تجدید نظر کرده و هر نوع همکاری با سازمانهای اسلامی در آلمان و از جمله سازمانهای وابسته به عربستان سعودی و ترکیه و حکومت اسلامی ایران و… را فورا خاتمه داده و کمک کنید مردم و زنان در این کشورها از حقوق انسانی خود در مقابل این جریانات ارتجاعی دفاع کرده و آنها را به عقب نشینی وادار کنند. پیام ما زنان و مردم ایران این است که در کنار مردم قرار بگیرید و نه دشمنان آنها.

 

١٦ جولای ٢٠١٧

انترناسیونال ٧٢١

 

لینکهای مربوط به مطلب:

http://www.al-mustafa.de/Ankuendigungen/Dreitaegiger-Workshop-Islamverstaendnis-zwischen-Rationalitaet-und-Radikalitaet-vom-28.-30.-Juli

http://www.igs-deutschland.org/

https://www.bmfsfj.de/bmfsfj/aktuelles/presse

http://www.ramazani-gilani.ir/fa/news/view/64/

 

اینرا هم بخوانید

رویدادها: وضعیت جمهوری اسلامی بعد از حمله نظامی به اسرائیل در جامعه جهانی