یاد و خاطره ۱۷6 تن مسافرهواپیمای اکراینی گرامی باد

یکسال گذشت. پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک هواپیمای مسافربری بین المللی بود که توسط سپاه پاسداران جمهوری جنایتکاراسلامی به آن شیلسک شد وسقوط کرد ودر جا همه مسافران آن که ۱۷۶نفر بودند جان باختند و خانواده های این مسافران درسوگ عزیزانشان نشستند . این خانواده ها اکنون یکسال است که داغدار هستند.
بجا است که ما مردم به همراه خانواده های جانباخته گان یاد این عزیزان را گرامی بداریم و نگذاریم بفراموشی سپرده شوند. جمهوری اسلامی بانی و بوجود آورنده یک فاجعه انسانی بوده که باید در مقابل آن جوابکو باشد. این جنایت همانند آبان ۹۸ و خرداد ۶۰ و شهریور ۶۷ و بسیاری دیگر از تباهی و سیه روزی مردم است که در تاریخ ثبت شده است.

جمهوری اسلامیدر رابطه با ساقط کردن هواپیما، روزهای اول برای سبک وسنگین کردن جنایتی که مرتکب شده بود شروع به دروغ پردازی کرد. ابتدا زیربار نرفت و بمحض اینکه متوجه شد نمیتواند آنرا پنهان کند مجبور شد اعتراف کند و بگوید، “اشتباهی به هواپیما شلیک کرده است”. بعد از گذشت یکسال و در حالیکه دادستان و دیگرمقامات دولت اوکرائین نیز شلیک موشک سپاه به هواپیما را عمدی ارزیابی کردند، آدمکشان جمهوری اسلامی باز هم از زیربارمسئولیت این جنایت شانه خالی میکنند. باید به زور مبارزه مردم مجبورش کرد که این جنایت را به پذیرید.
درتاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۰ ایکائو(سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی سازمان ملل متحد) از جمهوری اسلامی خواست به روند تحقیقات درباره ساقط شدن هواپیمای اوکراینی ‘سرعت ببخشد.
علی رغم در خوا ست مردم و سازمان های بین المللی و چندین جلسه با دو لت اکراین، هنوز جمهوری اسلامی گزارشی از چگونگی سر نگونی این هواپیما ارائه نداده است و هماچنان مشغول وقت خریدن است.
خانواده های قربانیا این فاجعه که عزیزانشان را از دست داده اند همرا با مردم خشمگین و معترض دست از سر رژیم بر نخواهند داشت. مردم بعد از خیزش آبان عزم جزم کرده اند که بساط بیش از چهل سال جهل و جنایت اسلامی حاکم بر ایران را برچینند.
یاد قربانین گرامی باد.

۲۵ آبان ۹۹
۱۵ نوامبر ۲۰۲
ایسکرا ۷ ۱۰٦

اینرا هم بخوانید

دستگیری فعالان اجتماعی در کردستان

دستگیری، شکنجه و زندانی کردن شهروندان توسط ماموران رژیم قدمتی به درا زای عمر ننگین …