روز ۱۴ مه روز جهانی اعتراض برای نجات احمد رضا جلالی

نقشه اعدام وی را به یک رسوایی بزرگ برای جمهوری اسلامی تبدیل خواهیم کرد!
خبرگزاری حکومتی ایسنا به نقل از “منابع آگاه” اطلاع داده است که احمدرضا جلالی پژوهشگر دو تابعیتی تا اواخر اردیبهشت اعدام خواهد شد.
احمد رضا جلالی پژوهشگر ایرانی- سوئدی از سال ۱۳۹۵ یعنی شش سال پیش تاکنون توسط حکومت اسلامی به گروگان گرفته شده و از سال ۱۳۹۶ برای وی حکم اعدام صادر شده است که به تایید دیوان عالی جمهوری اسلامی نیز رسیده است. او بارها اتهاماتی که به وی نسبت داده شده است را قویا رد کرده و گفته است که تحت شکنجه جسمی و روانی، وادار به اعتراف علیه خود شده است. او بیگناه است و باید فورا آزاد شود.
برای جمهوری اسلامی به گروگان گرفتن احمدرضا جلالی و دیگر زندانیان دوتابعیتی وسیله ای برای گروکشی و باج بگیری در سیاست خارجی است. اکنون همزمان با پایان یافتن دادگاه حمید نوری در استکهلم و درخواست حبس ابد برای وی بدلیل مشارکت در قتل شمار زیادی از زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ از سوی دادستانی سوئد، جمهوری اسلامی ضرب الاجلی برای اعدام احمدرضا جلالی تعیین کرده است.
دنیا نباید به جمهوری اسلامی اجازه دهد که احمدرضا جلالی را اعدام کند. زندانیان دو تابعیتی از نظر جمهوری اسلامی مهره هایی هستند که از آنها می توان در معامله و یا بعنوان اهرم فشار در سیاست خارجی استفاده کرد. این رفتار بشدت ضد انسانی است و باید بعنوان باج گیری قویا محکوم شود.
ما روز ۱۴ مه را روز جهانی حمایت از احمدرضا جلالی اعلام می کنیم تا به تهدید اعدام وی پاسخ کوبنده ای داده باشیم. ما از همگان می خواهیم که در این روز با برپایی گردهمایی اعتراضی در شهر محل سکونت خود و در گوشه و کنار دنیا از احمدرضا جلالی و خانواده وی حمایت کنند و در همه جا خواهان آزادی بدون قید و شرط وی شوند. ما در همان حال از دولت سوئد و دیگر دولتهای غربی می خواهیم نسبت به نقشه های جمهوری اسلامی برای اعدام احمدرضا جلالی شدیدا اعتراض کنند.
جمهوری اسلامی باید چنان تحت فشار جهانی قرار گیرد تا از اعدام احمدرضا جلالی دست بردارد و او را از زندان آزاد نماید. ما برای لغو حکم اعدام احمدرضا جلالی و آزادی وی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
.
کمیته بین المللی علیه اعدام
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱- ۴ مه ۲۰۲۲
شیوا محبوبی- 00447572356661
مینا احدی- 00491775692413
شهلا دانشفر- 00447435562462

اینرا هم بخوانید

تمدید پنج ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق

ایرنانوشت: تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال با در نظر گرفتن …