آغاز سال جدید و شروع مجدد حملات شیمیایی به مدارس

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۱:آغاز سال جدید و شروع مجدد حملات شیمیایی به مدارس

پاسخ قاطع به این جنایت اعتصابات سراسری است

حوالی ساعت یازده و نیم صبح امروز پانزدهم فروردین دانش آموزان مدرسه دخترانه “حضرت معصومه” باغمیشه در تبریز مورد حمله شیمیایی حکومتیان قرار گرفتند. بنا بر گزارشات در اثر این حمله جنایتکارانه تعدادی از دانش آموزان دچار علائم (تنفسی و تنگی نفس ) شدند. که بیست نفر آنها به بیمارستان  سینا انتقال یافتند.  خبرها حاکیست که بعد از حمله شیمیایی  مسئولان مدرسه اجازه خروج دانش‌آموزان از مدرسه را ندادند. در این روز همچنین دانش آموزان دختر در منطقه دولت آباد اصفهان در نتیجه حمله شیمیایی دچار مسمومیت شدند. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بدحالی دختران دانش آموز و انتقال آنها به بیمارستان خبر داده است.

روز گذشته در نخستین روز بازگشایی مدارس در چهاردهم فروردین ماه نیز دانش آموزان دخترانه  دبیرستان “۲۲ بهمن” محمدیار شهرستان نقده مورد حمله شیمیایی حکومتیان قرار گرفتند . که به گزارش روزنامه شرق 5 دانش آموز دچار مسمومیت شدند. محمد امین ولی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با رسانه ها ضمن تایید مسمومیت دانش آموزان اعلام کرد: “در اولین روز بازگشایی مدارس در سال جدید، ۷۸ دانش‌آموز به مرکز درمانی مراجعه کردند که ۷۷ دانش آموز مرخص شدند و یک مورد بستری شده است که علت آن، سرفه ؛ تنگی نفس و علایم اضطرابی است.”. در این روز همچنین دانش آموزان مدرسه مهدیه در منطقه چهار تهران هدف حمله شیمیایی رژیم قرار گرفتند و چند نفر از آنان روانه بیمارستان شدند.

تا کنون بیش از ۷ هزار دانش‌آموز در ۹۹ شهر هدف حملات شیمیایی حکومتیان قرار گرفته اند.  مدارس دخترانه و خوابگاه‌‌‌‌های دانشجویی دختران هدف اصلی این حملات بوده اند.  با حربه حملات شیمیایی به مدارس حکومتیان کوشیدند اذهان را از تعرض به نظام منحرف و فضای ارعاب ایجاد کنند و از دختران شجاع پرچمدار انقلاب زن زندگی آزادی انتقام بگیرند. اما جامعه مقابلشان ایستاد. در ۱۶ اسفند به فراخوان معلمان و حمایتهای مردمی در نزدیک به چهل شهر تجمع و اعتراض شکل گرفت و مردم  با شعار “مرگ بر این حکومت بچه کش” و “مرگ بر طالبان چه ایران چه افغان” پاسخ محکمی به حکومت دادند.  با همین قدرت باید جلوی ادامه این جنایت را گرفت و قدمی هم جلوتر برداشت. تجمعات اعتراضی مقابل مدارس و در صحن دانشگاهها و خیابانها یک شکل اعتراض است. اما جواب قاطع اعتصابات سراسری است. معلمان از قبل اولتیماتوم داده اند که برای پیگیری خواستهایشان در تدارک اعتراضات گسترده تر خواهند بود و در این آغاز سال در چندین شهر تجمع داشتند. اکنون انتظار میرود  همانطور که اعلام کرده بودند که خط  قرمزشان دانش آموزان هستند، دوباره به میدان بیایند و اعلام اعتصاب سراسری کنند. اعلام کنند که تا معرفی آمرین و عاملین این جنایت و ایمن شدن مدارس به کلاسهای درس باز نخواهند گشت. در عین حال پیگیر خواستهای اعلام شده خود شوند.  همچنین باید همه بخشهای جامعه همراه با معلمان در اعتراض به حملات جنایتکارانه حکومت به دانش آموزان اعلام اعتصاب کنند. با اعتصابات سراسری میتوان حکومت را فلج کرد و بساط توحش و بربریت آنرا جمع کرد. جمهوری اسلامی بخاطر همه این جنایاتش باید در سطح جهان منزوی و از نهادها و مراجع بین المللی از جمله کنوانسیون جهانی حقوق کودک اخراج شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ فروردین ۱۴۰۲،  ۴ آپریل ۲۰۲۳

****************

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …