آمار تلفات سیلاب در پاکستان به ١٣٥٦نفر رسید. ۴۴۱ کودک در بین قربانیان

طغیان رودخانه‌ها و سیلاب شدید در پاکستان ادامه دارد و طی یک شبانه‌روز دست‌کم ۵۶ قربانی جدید گرفته است. یک سوم سرزمین پاکستان و ۳۳ میلیون شهروند آن درگیر سیل هستند و شمار قربانیان به نزدیک هزار و ۳۰۰ نفر می‌رسد.

با ادامه بارش کم‌سابقه باران‌های موسمی و آب شدن یخچال‌ها در مناطق کوهستانی شمال پاکستان که از میانه ماه ژوئن آغاز شد میزان خرابی‌ها و شمار قربانیان هر روز افزایش می‌یابد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های محلی گزارش داد در شبانه‌روز منتهی به روز شنبه، سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) دست‌کم ۵۶ نفر، از جمله ۲۵ کودک قربانی سیلاب در پاکستان شدند.

قربانی شدن ۴۴۱ کودک

یک هفته پیش شمار قربانیان سیل فاجعه‌بار پاکستان از مرز هزار نفر گذشت و در این فاصله نزدیک به ۳۰۰ نفر دیگر جان خود را در حوادث مرتبط با آن از دست داده‌اند. ۴۴۱ نفر از مجموع قربانیان سیل کودک و نوجوان بوده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز جمعه هشدار داد که شمار کودکان و نوجوانان قربانی سیل پاکستان می‌تواند به شدت افزایش یابد.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اعلام کرده طی حدود دو ماه و نیم گذشته سیل به بیش از پنج هزار کیلومتر جاده آسیب وارد کرده و حدود ۲۴۳ پل را تخریب کرده است.

در این مدت همچنین حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده‌اند و نزدیک به یک سوم آنها به کلی تخریب شده‌اند.

بارش‌های کم‌سابقه، پیامد تغییرات اقلیمی

سیلاب مخرب و مرگبار در پاکستان پس از چند موج شدید گرما و چندین آتش‌سوزی شدید در جنگل‌های این کشور رخ داده است.

رویترز به نقل از اختر نواز، رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی می‌گوید سال ۲۰۲۲ برخی از واقعیت‌های سخت تغییرات اقلیمی را برای پاکستان به ارمغان آورد.

او افزود پاکستان امسال بهار را تجربه نکرد و پس از چهار موج شدید گرما، با آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌ها و در ادامه با باران‌های سیل‌آسا مواجه شد. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …