U.S. envoy to the coalition against Islamic State, Brett McGurk looks on during a ministerial meeting regarding the Islamic State group in Rome, Italy, on February 2, 2016. REUTERS/Max Rossi/File Photo

آمریکا:داعش 60 درصد از مناطق تحت کنترل خود در عراق را از دست داد

برت مک گورک، فرستاده ویژه آمریکا به ائتلاف بین المللی علیه داعش روز دوشنبه 13 مارس 2017 اعلام کرد، داعش 60 درصد از زمین های تحت کنترل خود در عراق را از دست داد.

فرستاده ویژه ائتلاف بین المللی گفت:« نیروهای عراقی همه جاده‌های ارتباطی با غرب موصل را قطع کردند و با قطع این راه‌ها گروه تروریستی داعش در مرکز غرب موصل به محاصره کامل درآمده است».

مک گورک در مصاحبه‌ای در بغداد به خبرنگاران گفت:«سازمان داعش اکنون در کحاصره کامل قرار دارد لشکر نهم زرهی ارتش عراق شب گذشته راه منتهی به شمال غرب موصل را قطع کرد این تنها راهی بود که اعضای داعش به خارج از موصل داشتند».

فرستاده ویژه ائتلاف گفت:«همه جنگجویان داعش که در موصل هستند یا باید تسلیم شود یا همه آنها در آنجا کشته خواهند شد».

وی تایید کرد:«ائتلاف با تمام قدرت نه تنها برای شکست داعش در موصل مصمم است بلکه می خواهد اطمینان حاصل شود که راه فرار افراد داعش از موصل کاملا بسته شود و افراد این تشکیلات برای همیشه از بین بروند».

برخی مسئولان ائتلاف بین المللی تروریست‌های داعش در غرب موصل و شهر تلعفر را به 2500 نفر برآورد کردند.

نماینده ائتلاف اظهار داشت که داعش از 17 اکتبر 2016 یعنی زمان آغاز عملیات ارتش عراق و نیروهای ائتلاف تاکنون بیش از 60 درصد از زمین‌هایی که در سال 2014 در عراق اشغال کرد را از دست داد.العربیه

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …