آمریکا چند فرد و شرکت را به دلیل «کمک به حوثی‌‌ها، حزب‌الله، و سپاه پاسداران» تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) در وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه ۲۱ خرداد چهار فرد از جمله دو ناخدا، دو کشتی، و چهار شرکت در کشورهای مختلف را به اتهام کمک به حوثی‌ها، نیروی قدس سپاه پاسداران، و حزب‌الله در تجارت و حمل غیرقانونی نفت و کالاهای دیگر تحریم کرد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، با اشاره به «حملات نظامی هفته گذشته» نیروهای آمریکایی به حوثی‌ها، بر تعهد دولت ایالات متحده «به مختل کردن و تضعیف توانایی حوثی‌ها در انجام حملات علیه کشتیرانی تجاری و کشتی‌های نظامی، و نیز هدف قرار دادن کسانی که به تسهیل این فعالیت‌ها کمک می‌کنند» تاکید کرد.

این شرکت‌ها، کشتی‌ها و افراد از جمله در امارات، هند، عمان، یمن، چین هستند. وزارت امورخارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای از اقدام مشابه علیه آنها سخن گفت و افزود از جمله جرایم تحریم‌‌شدگان «جعل اسناد» ترابری است.

یکی از تحریم‌شدگان فردی به نام سندیپ سینگ چوداری، ناخدای کشتی «لا پرل»، است. اوفک می‌گوید که او با فعالیت‌هایش از شرکت «سپهر انرژی جهان نما پارس» در ایران حمایت کرده است. آمریکا این شرکت را پیشتر تحریم کرده بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود می‌گوید که آنها در حمل و نقل غیرقانونی نفت از جمله به نفع سعید الجمل، تسهیل کننده امور مالی حوثی‌ها، شرکت کرده‌اند.ایالات متحده پیشتر گفته بود که سعید الجمل را که مورد حمایت سپاه پاسداران قرار دارد تحریم کرده است.سپاه پاسداران و حوثی‌ها خود در فهرست تروریستی قرار دارند و تحریم شده‌اند.این هفتین دور هفتم تحریم‌های آمریکا از مهر ۱۴۰۲ علیه شبکه سعید الجمل است.

طبق اطلاعات سایت «مبارزه با افراط‌گرایی» سعید جمل، شهروند یمنی، متولد ۱ ژانویه ۱۹۷۹ (۱۱ دی ۱۳۵۷) است. آمریکا می‌گوید شبکه سعید الجمل در ایران مستقر است.اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) روز هفت فروردین ماه نیز شش نهاد، یک فرد حقیقی، و دو نفتکش را در ارتباط با حوثی‌ها تحریم کرد و آن را «نشان دهنده گام دیگری برای برهم زدن امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت آن از گروه‌های تروریستی نیابتی مانند حوثی‌ها» خواند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

ترامپ: «اگر آنها ‘رئیس جمهور ترامپ’ را ترور کنند، که همیشه چنین احتمالی هست، امیدوارم آمریکا ایران را نابود کند، از روی زمین محو کند

RadioFarda روز پنج‌شنبه، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، در یک پست …