آیین‌نامه فعالیت رسانه‌های خارجی؛”فعالیت با تایید اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات مجاز است”!

بر اساس آیین نامه تازه ابلاغ شده «صدور اجازه تأسيس برای فعالیت نمایندگی‌های رسانه‌ها و خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای خارجی» از سوی محمد مخبر، معاون اول ابراهیم رئیسی، هرگونه فعالیت رسانه‌ای در ایران برای این گروه تنها با تایید و نظارت «وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه» مجاز خواهد بود و کسانی که «وابستگان و نزدیکان» به اسرائیل نامیده شده‌اند مجاز به هیچ فعالیتی در ایران نیستند.

براساس ابلاغیه مخبر، افرادی که در بستر فضای مجازی به تولید یا انتشار محتوای رسانه‌ای برای مخاطبان خارجی می‌پردازند نیز مشمول این قانون می‌شوند.

برهمین اساس اعلام شده است که درخواست‌ها باید به سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ارسال شود و سپس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کسب نظر وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، پاسخ درخواست‌ها را خواهند داد.

این آیین نامه تاکید دارد که در صورت تفاوت نظر وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، نظر مرجعی که با موضوع استعلام مخالفت نموده ملاک عمل خواهد بود.

در تبصره دو ماده ۲ این آیین‌نامه آمده است که باید «عدم اشتهار به عناد و عدم وابستگی» به اسرائیل از سوی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تایید شود. رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

فقط ۳ درصد از ۳۰ درصد کارگران شاغل ر پروژه‌های ساخت و سازها بیمه شده‌اند

در هفته اخیر اعلام شد که سازمان تامین اجتماعی «بیمه ۳۰۰ الی۴۰۰ هزار کارگر ساحتمانی …