جنود من قوات سوريا الديمقراطية في شمال الرقة يوم 19 نوفمبر تشرين الثاني 2016. تصوير: رودي سعيد - رويترز

ائتلاف سوریه دمکراتیک راه امدادرسانی داعش به الرقه را قطع کرد

نیروهای ائتلاف سوریه دمکراتیک که اکثر آن را جنگجویان واحدهای حمایت از خلق (کرد) که از سوی نیروهای آمریکا حمایت می شود، روز دوشنبه 6 مارس 2017 اعلام کرد، راه امداد رسانی واقع بین شهر الرقه، مهمترین پایگاه داعش و شرق دیر الزور را قطع کرده است.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک روز دوشنبه گفت که راه استراتژیک داعش که در واقع الرقه را با دیر الزور وصل می‌کند به طور کلی قطع شد.

این فرمانده گفته است که قطع راه‌های امدادرسانی گروه داعش پیروزی بزرگی برای نیروهای ما تلقی می شود. ما با قطع راه امداد داعش دایره محاصره این گروه را تنگ‌تر کرده‌ایم.

فرار خانواده‌های اعضای داعش از طریق رودخانه فرات

در همین حال یک منبع نظامی کرد، که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته است که پیشروی ائتلاف نیروهای سوریه دمکراتیک، همه راه‌های خروجی داعش از الرقه بجز رودخانه فرات در جنوب، قطع شده است.

این منبع نظامی گفته است که این پیشروی پیروزی بزرگی است اما هنوز کارهای زیادی هست که باید صورت بگیرد تا داعش به طور کامل شکست بخورد.

این در حالی است که سازمان حقوق بشر سوریه گفته است که حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد تروریسم تمام پل‌های رودخانه فرات را بمباران و منهدم کرده است به طوری که خانواده‌های اعضای داعش برای عبور از رودخانه دجله مجبور می‌شوند از قایق‌های کوچک استفاده کنند.

شهر الرقه که اکنون به عنوان پایتخت گروه دولت اسلامی (داعش ) به شمار می رود، از نظر اهمیت استراتژیکی یکی از مهمترین پایگاههای این گروه در سوریه به شمار می‌رود.

نیروهای ائتلاف سوریه دمکراتیک در ماه نوامبر 2016 عملیات نظامی گسترده‌ای را با پوشش هوایی ائتلاف بین المللی با هدف آزادسازی الرقه از دست داعش آغاز کرد.العربیه

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …