ابراز نگرانی کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران از وضعیت خبرنگار بازداشتی در گیلان

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران می‌گوید محمد میرقاسم زاده در حال کار بر گزارش‌هایی درباره «فساد مالی یکی از نمایندگان استان گیلان در مجلس» بوده است.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران با اشاره به افزایش فشار بر رسانه‌ها و خبرنگاران در ایران، نسبت به وضعیت محمد میرقاسم‌زاده، خبرنگار بازداشت شده در استان گیلان، ابراز نگرانی کرد و خواهان آزادی او و همه روزنامه‌نگاران زندانی در ایران شد.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) روز پنجشنبه گزارش داد که نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ششم آذر محمد میرقاسم زاده، خبرنگار محلی در شهر صومعه‌سرا در استان گیلان را بازداشت و به بازداشتگاهی در شهر رشت منتقل کرده‌اند.

در گزارش این کمیته عنوان شده که محمد میرقاسم‌زاده هنگامی بازداشت شده که در حال کار بر گزارش‌هایی درباره «فساد مالی یکی از نمایندگان استان گیلان در مجلس» بوده است.

کمیته کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران همچنین با اشاره به «گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم این خبرنگار در بازداشتگاه»، نسبت به وضعیت سلامتی میرقاسم‌زاده ابراز نگرانی کرد.

شریف منصور، هماهنگ‌کننده برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، گفت مقام‌های ایران که از ساکت کردن منتقدان ناامید شده‌اند، اقدام به بازداشت محمد میرقاسم‌زاده کرده‌اند.

این مقام کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران تاکید کرد که مقام‌های ایران باید بدانند که زندانی کردن خبرنگاران به آنها در پنهان کردن واقعیت‌های بغرنج ایران کمکی ننمی‌کند و باید محمد میرقاسم زاده و همه روزنامه‌نگاران زندانی را فورا آزاد کنند.

در این گزارش همچنین از انتقال نسیم سلطان‌بیگی و سعیده شفیعی، دو روزنامه‌نگار زن، به زندان برای تحمل «سه سال و نیم حبس» به عنوان بخشی از تشدید فشار بر روزنامه‌نگاران در چند هفته اخیر یاد شده است.کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران از احضار پریسا صالحی و بازداشت یک ماهه شقایق مرادی، ویراستار و همکار پیشین مجله بخارا و چند نشریه دیگر، نیز به عنوان بخشی از این فشارها اشاره کرده است. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …