احکام وحشیانه زندان و شلاق ‌آتنا دائمی باید فوراً لغو شود!

آتنا دائمی زندانی سیاسی سرشناس، فعال محبوب دفاع از حقوق کودکان و زنان، مجدداً با تشکیل پرونده دیگری از سوی شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهامات واهی و نخ‌نمای همیشگی به تحمل ۲ سال زندان و حکم شنیع ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردید.
جمهوری اسلامی آتنا دائمی را سه سال و هفت ماه است که به گروگان گرفته است و هنوز وحشت دارد تا فعالین محبوبی چون او آزاد باشند!
پرونده سازی و پاپوش دوزی جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که از سر استیصال، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه را بعنوان شاکی به دادگاه فرمایشی خود بیاورد و حکم صادر کند!
از سال ۹۳ با دستگیری ‌آتنا پرونده سازی شیادانه دم و دستگاه امنیتی علیه او فعالینی که با او هم پرونده بودند شروع شد! او از سال ۹۵ تا کنون در زندانهای جمهوری اسلامی در بدترین شرایط بهداشتی و درمانی با بیماری و مشکلات جسمی بسیار شدید محبوس است.

آتنا دائمی چون کوه ایستاد و همه بساط سرکوب دستگاه قضایی و امنیتی را به چالش کشید. او را درحالی که بشدت بیمار بود و دچار صدمات جسمی شدیدی شده بود از زندان اوین به زندان قرچک تبعید کردند!
یک سال پیش او را با پروند سازی دیگری بر اساس شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم کرده بودند.
پروندۀ دیگری علیۀ آتنا دائمی در دادسرای اوین گشودند و در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۳۹۹ به شعبۀ ٢ بازپرسی دادسرای اوین احضار کردند و به اتهام واهی “اخلال در نظم زندان از طریق سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی” متهم کردند که مدت ۲ سال و ۱ ماه به محکومیت او اضافه شد!

آقای مصطفی نیلی وکیل مدافع آتنا دائمی درباره جزئیات حکم صادره می‌گوید: “یک سال حبس برای فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به علت انتشار نامه‌ای با موضوع اعدام کودکان و یک سال حبس به همراه ۷۴ ضربه شلاق بابت اخلال در نظم عمومی زندان و برگزاری جشن در ایام عزاداری، عنوان حکمی است که در برگه صدور حکم به من ابلاغ شده است”.

آتنا بارها دست به اعتصاب غذا زد! بیانیه داد و از خود شجاعانه دفاع کرد! علیه محاکم جنایتکار قضایی و پرونده سازی و پاپوش دوزی قوه قضائیه و بازجویان دستگاه‌های امنیتی افشاگری کرد وهمین تلاش او را محبوب‌تر از پیش به چهره و سمبل مقاومت و جسارت بدل کرد.
سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ شدید اللحنی از شرایط حبس نامناسب و غیربهداشتی ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری او شد. پییِر آنتونیو پانزری، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا، به وضعیت بسیار خطیر او و رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز با او در زندان شهر ری را محکوم نمود.
آتنا دائمی مکرراً اتهامات وارده را از بنیاد بی اساس و ساختگی خواند و به درست همه را پرونده سازی برای انتقامگیری دستگاه‌های امنیتی خواند.

جمهوری اسلامی به خوبی می‌داند با چه طوفانی از اعتراضات و سیع و سراسری روبرو است. می‌داند باید به مصاف جامعه خشمگینی برود که چهل سال است به ضرب بگیر و ببند به خاک سیاه نشانده است اما نتوانسته ساکت کند و به به عقب برگرداند! ‌با تهدید حبس و شلاق آتنا دائمی و ده‌ها فعال و چهره محبوب و سرشناس به خیال واهی می‌خواهد جامعه را مرعوب کند و تا همین جا درمقابل استقامت و جسارت بی مانند آنان مدام شکست خورده است!

ما با تمام توان خود علیه این رفتار بیشرمانه و توحش قرون وسطی‌ جمهوری اسلامی و احکام بیرحمانه آن خواهیم ایستاد! با بسیج وجدانهای بیدار در سراسر جهان همه این بیدادگاه‌ها را بر سرشان خراب خواهیم کرد و جمهوری اسلامی را به عقب نشینی وادار خواهیم کرد. ما ‌آتنا را از چنگال خونین جمهوری اسلامی بیرون خواهیم کشید!
‌آتنا دائمی فوراً و بیدرنگ باید از زندان ‌آزاد شود و تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار بگیرد. ما از همه نهادها و تشکل‌های مدافع حقوق زندانیان سیاسی می‌خواهیم که با محکوم کردن جمهوری اسلامی مانع اجرای احکام وحشیانه این حکومت فاسد و بیرحم گردند.

  • کمیته مبارزه برای ‌آزادی زندانیان سیاسی
  • نهاد کودکان مقدمند

۱۲ تیرماه ۱۳۹۹ – ۲ جولای ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …