اخباری از ادامه اعتراضات در دانشگاهها

*دانشگاه بهشتی دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی در اعتراض به تعلیق استادانی چون محمد راغب، نگار ذیلابی، نیلوفر رضوی و اسلام ناظمی تحصن کرده‌اند. دانشجویان با خواندن بیانیه‌ای اعلام کردند که در صورت ادامه این وضعیت، آمادگی تحریم کلاس‌ها و امتحانات پایان ترم را نیز دارند. کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور از همراهی حدود بیست نفر از استادان دانشجویان تحصن‌کننده نیز خبر داده است.

*امروز جمعی از دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه بهشتی تهران دست به تحصن زدند.به گفته شوراهای صنفی دانشجویان ایران این تحصن «در اعتراض به بازداشت‌ها، تعلیق‌ها و ممنوع‌الورودی‌های اعمال شده جهت سرکوب دانشجویان» صورت گرفته است.

*نامه ۲۱۰ استاد دانشگاه.۲۱۰ نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با امضای نامه‌ای مشترک خطاب به رئیس دانشگاه، ضمن یادکردن از آیلار حقی، دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد تبریز که ۲۵ آبان در این شهر کشته شد، از دانشجویان اعلام حمایت کردند.

این استادان دانشگاه در نامه خود از رئیس دانشگاه خواسته‌اند برای «حفظ امنیت» دانشجویان تمام توان خود را به کار بگیر‌د و از «توانمندی فردی و حقوقی» خود برای آزاد کردن دانشجویان بازداشتی استفاده کند و به اصل «استقلال» نهاد دانشگاه پایبند باشد.

از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، شمار بسیاری از دانشگاه‌های کشور صحنه تظاهرات و تحصن دانشجویان بوده که در موارد متعددی به سرکوب به‌دست نیروهای امنیتیِ لباس‌شخصی و بازداشت دانشجویان در محیط دانشگاه یا خوابگاه و خانه‌هایشان منجر شده است.

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …