اخراج ۶۰ کارگر واگن ایریکو

از ابتدای سال جاری دست کم ۶۰ نفر از کارگران قراردادی واگن سازی ایریکو ابهر به‌دلیل «کمبود نقدینگی شرکت » اخراج شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه «ایریکو» واقع در شهرستان ابهر گزارش دادند: در این واحد تولیدی بیش از ۳۰۰ کارگر مشغول به کار بودند اما از ابتدای سال جاری به دلیل آنچه «مشکلات مالی» عنوان شده است، دست‌کم ۶۰ نفر از کارگران قراردادی با اتمام قرارداد، تعدیل شده‌اند.

بنا بر اظهارات این کارگران در واگن‌سازی ایریکو، کارفرما با تمامی کارگران قرارداد سه ماهه منعقد کرده است تا تعدیل نیروی کار با سهولت انجام شود.

آنها اظهار داشتند: کارفرما در مرحله نخست (۴ فروردین) ۳۵ نفراز کارگران را تعدیل کرد و در مرحله دوم که ۲۷ آذر ماه انجام شد، ۶ نفر از کارکنان اداری ساختمان مرکزی با دستور مدیریت کارخانه تعدیل شدند و روز گذشته ۲۳ نفر دیگر از همکارانمان از کار بیکار شدند.

کارگران درخصوص وضعیت اشتغال خود بعد از ایام بیکاری گفتند: همکارانی که پیش از ما تعدیل شده‌اند در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

به گفته آنان، تمامی کارگران قراردادی ایریکو به دلیل ماهیت قراردادکاری‌شان هر ماه پس از خاتمه قرارداد کار خود نگران بیکاری هستند.

این کاگران اظهار داشتند: کارگرانی که اخیرا بیکار شده‌اند علاوه بر تعویق حقوق دو ماه گذشته، در زمینه دریافت حق سنوات نیز با مشکلاتی مواجه‌ هستند. از قرار معلوم، حق سنوات همه کارگران بیکار شده با پایه حقوق سال ۹۵ محاسبه شده است.

در این زمینه اسلامی (مدیرعامل کارخانه واگن‌سازی ایریکو) با تایید خبر بیکاری تعدادی از کارگران به ایلنا گفت: هیچ تعدیلی در کار نیست بلکه این اقدام در راستای بهینه‌سازی کارخانه صورت گرفته است.

به گفته وی، همه شرکت‌ها در جذب و جابجایی نیروها چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی افزود: ما پرسنلی که عملکرد مثبت نداشته باشد را عذرش می‌خواهیم اما عنوان تعدیل برای چنین روندی درست نیست؛ بلکه بهینه‌سازی است و طبیعی است که در نتیجه آن  ۵ درصد پرسنل بیکار شوند.

اینرا هم بخوانید

نیویورک تایمز: ایران خود را برای حمله اسرائیل آماده می‌کند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام ایرانی از جمله دو مقام سپاه …