ادامه اعتراضات بازنشستگان کشوری، پرستاران و تجمع ماما ها در تهران

روز سه شنبه هفتم آذر ماه بازنشستگان کشوری شامل معلمان و بخشهای دیگر کارکنان بازنشسته در شهرهای مختلفی از جمله کرمانشاه، همدان، ممسنی، اراک، سنندج و اهواز تجمع و اعتراض کردند. این تجمعات در مقابل صندوق بازنشستگی برگزار شد . در ممسنی بازنشستگان مقابل کانون بازنشستگان کشوری تجمع داشتند.

بازنشستگان در این روز صدای اعتراضشان را علیه فقر، بی تامینی، اختلاسها، و سرکوبها بلند کرده و حاکمیت را به چالش کشیدند. از جمله آنها شعار میدادند:” کشور پر در آمد چه بر سر تو آمد!”، “دولت ورشکسته دشمن بازنشسته”، و “معلم زندانی آزاد باید گردد”.

اعتراض بازنشستگان کشوری به فقر و گرانی و بی پاسخ ماندن خواستهای خود و عدم پرداخت برخی طلبهایشان از جمله عدم پرداخت پاداش پایان خدمت است. اجرای همسان سازی و افزایش حقوق به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و  پرونده سازهای کذایی، و آزادی معلمان زندانی از جمله مطالبات اعلام شده این بازنشستگان است.

در این روز پرستاران نیز در اعتراض به  وضع بد معیشتی و شرایط دشوار کاری و عدم پرداخت تعرفه ها و دیگر طلبهایشان در اهواز، دیواندره و مشهد تجمع داشتند و شعارهای اعتراضی خود را فریاد میزدند. در اهواز جمعیت بزرگی از پرستاران شرکت داشتند و با پهن کردن سفره ای خالی  در مقابل استانداری بطور نمادین اعتراض خود را به فقر اعلام کردند.  

موج جدیدی از اعتراضات پرستاران آغاز شده است و در این مدت آنها در شهرهای مختلفی چون تهران، فسا، سنندج،  صومعه سرا، رشت، سقز، کرمانشاه، ارومیه ، کاشان، آران و بیدگل، یزد، اسلام آباد غرب و اراک تجمعات داشته و پیگیر مطالباتشان شده اند.

امروز همچنین جمع بزرگی از ماما ها در تهران در اعتراض به  بدتر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی و شرایط سخت کاری خود مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند و با خشم و اعتراض فریاد زده و  خواستار حضور وزیر در تجمع خود شدند.  اعتراضات در بخش های مختلف کارگری گسترده است.  اعتراض به فقر و بی تامینی و برای برخورداری از زندگی و معیشت انسانی محور مشترک این اعتراضات است. بر اساس این اعتراضات مشترک است که امروز بازنشستگان با شعارهای متحد کننده و با فریاد درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید کل جامعه را به اعتراض علیه فقر و فساد فرا میخوانند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ آذر ۱۴۰۲،  ۲۸ نوامبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …