ادامه حملات اسرائیل، جلسه شورای امنیت، کمبود کالاهای اساسی در غزه

*سازمان ملل متحد: دیگر امکان عملیات بشردوستانه مناسب در جنوب غزه وجود ندارد

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه و رئیس بخش امدادرسانی این سازمان می‌گوید که دیگر امکان عملیات بشردوستانه شایسته این نام در جنوب غزه وجود ندارد.

او گفت که دیگر فضای امنی برای کار این سازمان وجود ندارد و گروه‌های امدادی هنوز در غزه نمی‌دانند «فعالیتشان به کجا ختم می‌شود.»آقای گریفیتس گفت که برخی نشانه‌ها حاکی است که احتمالا اسرائیل از طریق گذرگاه کرام شالوم اجازه دهد بخشی از کمک‌ها وارد غزه شود.

این گذرگاه از آغاز حمله حماس در هفتم اکتبر بسته شد.فعلا اسرائیل گفته است که این گذرگاه فقط برای بازرسی کامیون‌های کمک‌رسانی باز می‌شود، اما تحویل کمک‌ها به غزه همچنان باید از گذرگاه رفح در مرز با مصر انجام شود.او تاکید کرد که تنها راه حل جدی «خاموش کردن همه سلاح‌هاست.»

*روز جمعه حملات ارتش اسرائیل به غزه، جبالیا و خان یونس ادامه دارد.درگیری‌ها مردم غزه را به سمت جنوب سوق داده و رفح در نزدیکی مرز مصر را به اردوگاهی وسیع برای بسیاری از ۱.۹ میلیون آواره درگیری – ۸۰ درصد از جمعیت غزه – تبدیل کرده است.

* وضعیت غیرنظامیان در باریکه غزه به‌دلیل کمبود‌ شدید غذا، آب، سوخت و دارو بحرانی گزارش می‌شود.گزارش‌های متعددی از «گرسنگی» مردم غزه و دسترسی آنها به مقدار ناچیزی غذا در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است.
مارتین گریفیتس، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، گفته که دیگر امکان عملیات بشردوستانه «مناسب» این نام در جنوب غزه وجود ندارد.ازبی بی سی و رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …