آتش‌بس میان جهاد اسلامی و ارتش اسرائیل

بی بی سی:جهاد اسلامی اعلام کرد با اسرائیل برای آتش‌بس به توافق رسیده است. این توافق با میانجی‌گری مصر بوده است.

منابع مصری و اسرائیلی ساعاتی پیشتر از توافق آتش‌بس خبر داده بودند اما درگیری‌ها ادامه داشت نخست‌وزیر اسرائیل هم گفته بود اهداف نظامی تعیین‌شده محقق شده‌اند و نیازی به ادامه عملیات نیست. به گزارش خبرگزاری فرانسه یک مقام جهاد اسلامی هم مذاکرات آتش‌بس «در بالاترین سطح» را تایید اما تاکید کرده بود که « اگر اشغالگران تجاوز و جنایت را متوقف نکنند، جبهه مقاومت با آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.»

اسرائیل از جمعه عملیاتی نظامی را در سرزمین‌های اشغالی شروع کرد که آن را «پیشگیری از تهدید قریب‌الوقوع جهاد اسلامی» خواند. به گفته مقام‌های اسرائیل از آن زمان بیش از نهصد موشک به بیت‌‎المقدس، تل‌آویو و جنوب اسرائیل شلیک شده است. گفته شده اکثر این راکت‌ها را که جهاد اسلامی شلیک کرده، دفاع ضدموشکی گنبد آهنین اسرائیل رهگیری و منهدم کرده است.

به گفته مقام‌های فلسطینی در عملیات نظامی اسرائیل از جمعه تاکنون ۳۱ فلسطینی از جمله شش کودک کشته و ۲۷۵ نفر زخمی شده‌اند. در حملات هوایی اسرائیل به غزه در روز یک‌شنبه هم شش نفر کشته شده‌اند.

فرانچسکا آلبانسه نماینده ویژه سازمان ملل برای سرزمین‌های اشغالی فلسطینی در توییتر عملیات نظامی اسرائیل را «غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرمسئولانه» خوانده و آن را «محکوم» کرده است.

او همچنین «موشک‌پرانی بی‌تمایز‌ از غزه» را پاسخی «قابل‌قبول» به بمباران اسرائیل ندانست و نوشت این موشک‌ها به غیرنظامیان آسیب می‌رسانند و پرتاب آنها هم از نظر قوانین بین‌المللی «غیرقانونی» است.

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …