اطلاعيه كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى: بازداشت شدگان قلعه بابک باید بلافاصله آزاد شوند!

بنا به گزارشات، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی روز جمعه ۹ تيرماه به جوانانى كه در قلعه بابك تجمع كرده بودند حمله كرده و تعدادى از آنها را، با خشونت و ضرب و شتم، بازداشت و زندانى كرده است. اين جوانان در تجمع خود عليه بازداشت شدن فعالين سياسى و فعالين حقوق مدنى و اجتماعى شعار داده و خواهان آزادى زندانيان سياسى شده بودند. آنها همچنين عليه خفقان و سركوبگريهاى جمهورى اسلامى و در حمايت از آزادى بيان، آزادى زبان مادرى و آزادى فعاليت سياسى و اجتماعى سخنرانى كرده بودند.

تجمع، ابراز نظر، ابراز موافقت يا مخالفت با هر چيزى و ابراز وجود اجتماعى حق پايه اى و مسلم هر فردى است. اين جوانان حق دارند تجمع كنند، شادى كنند، بخوانند و برقصند،  شعارهاى سياسى و مخالف حكومت بدهند، عليه سياستهاى دولت حرف بزنند و طرفدارى خود از آزادى عقيده و بيان را با صداى بلند اعلام كنند. حمله به جوانانى كه براى استفاده از حقوق اوليه خود در قلعه بابك تجمع كرده بودند محكوم است. حمله كنندگان به اين تجمع و آمرين اين حمله بايد مجازات شوند و باز داشت شدگان بايد فورا و بدون هيچ قيد و شرطى آزاد شوند.

لازم است مردم و بخصوص جوانان در شهرهاى مختلف ايران، همصدا با جوانان و مردم آزاديخواه در شهرهاى آذربايجان، خواهان آزادى زندانيان سياسى و عقيدتى و از جمله آزادى فورى اکبر جهانگیری، مرتضی پروین، رحیم نوروزی و حامدرواجی كه در اين گردهمايى بازداشت شده اند باشند.

 

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران

۱۱ تير ماه ۱۳۹۶

اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …