اعتراض اپراتورها و کارگران صنعت برق نتیجه داد. مجلس حکومت یکسان سازی حقوق و مزایا را تصویب کرد

اعتراض و مبارزه اپراتورها و کارگران برق نتیحه داد. مجلس حکومت امروز ناچار شدند خواستهای کارگران و اپراتورهای برق را در دستور بگذارد. بر اساس گزارشات رسانه های حکومتی مجلس ، طرح “یکسان سازی حقوق و مزایای” کارکنان برق را تصویب کرد ه است.

کارگران و کارکنان صنعت برق در یک سال گذشته اعتراضات گسترده ای را برای یکسان سازی حقوق و مزایا و تبدیل قراردادهای موقت به  دائم بآغاز کرده اند. وزارت نیرو، ارگانها و نهادهای حکومتی ماهها در برابر اعتراضات و مطالبات کارگران سکوت کرده بودند. از واواسط امسال صدها کارگر به نمایندگی از بخش های مخنلف این بخش از صنعت تصمیم به اعتراضات سراسری و رفتن به تهران میگرند.بیش از 7 تجمع بزرگ کارگری در طول این مدت با شرکت صدها نفر از سراسر کشور در تهران برگزار کردند. خواستهای اصلی کارگران یکسان سازی حقوق و مزایاو دائمی کردن قراردادهای کاری بود.

در چند ماه گذشته مجلس هم ناچار شد وارد موضوع این اعتراضات بشود. بعد از ماهها اعتراض و مبارزه مجلس رژیم امروز پنجشنبه 23 دیماه موضوع خواست کارگران را در دستور خود قرارداد. و بر اساس اخبار رسانه های حکومتی،مجلس حکومت در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه  یکسان‌ سازی حقوق و مزایای اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق به تصویب رسید. اعتراضات کارگران و کارکنان و اپراتورهای صنعت برق  حکومت را مجبور عقب نشینی و تن دادن به خواست برحق کارگران کرده است. زنده باد مبارزات متحدو و سراسری کارگران و اپراتورهای برق.

محمد شکوهی

23 دیماه 1395 ، 12 ژانویه2017

 

 

اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …