اعتراض کارگران ذوب آهن اصفهان و دو خبر دیگر

امروز پنجم آذر ماه کارگران ذوب‌آهن اصفهان شاغل در بخش‌های مختلف فولادسازی، کنورتور، ریخته‌گری و کوره بلند به نشانه اعتراض و بصورت اخطار بطور کامل از رفتن به رستوران برای دریافت غذا خودداری کردند. اعتراض این کارگران به پائین بودن دستمزد‌ها نسبت به  دیگر شرکت‌های فولادی و عدم اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل و تبعیض ها است و در این رابطه  در سال‌های اخیر، از جمله در سال گذشته اعتراضاتی داشته اند. این کارگران اولتیماتوم داده اند که در صورت عدم اجرای خواسته‌های‌شان  مجدداً دست به اعتراض خواهند زد.

در این روز پرستاران دانشگاه علوم پزشکی در  تهران  نیز دست به اعتراض زدند. در این تجمع پرستاران معترض شعار میدادند:” تعرفه ی ما کجاست؟ زیر عبای شماست” !  عدم پرداخت تعرفه ها و وضع بد معیشتی و شرایط دشوار کاری موضوعات سراسری اعتراضات پرستاران است که در روزهای اخیر به خاطر آنها تجمعات اعتراضی متعددی داشته و شاهد موج جدیدی از اعتراضات در میان پرستاران هستیم. خواستهای پرستاران مستقیما به استاندارد پایین درمان در جامعه ربط دارد و امر همه مردم است و باید مورد وسیعترین حمایتها قرار گیرد.

– بنا به یک گزارش دیگر روز گذشته چهارم آذرماه برابر با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، عاتکه رجبی، معلم اخراجی و فعال زن زندگی آزادی، در پی ابلاغیه‌ای از شعبه‌ی ۲۱ اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد، به شعبه‌ی مذکور مراجعه و  برای گذراندن دو‌ماه حبس، روانه زندان مشهد شد. عاتکه رجبی از معلمین معترض  پیش از این با رای هیات تخلفات از کار اخراج شده بود . او بدلیل  انتشار ویدئوهای حمایتی از اعتراضات مردم و خصوصا زنان و کودکان در جریان انقلاب زن زندگی آزادی  از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده و در زمان بازداشت با اعتصاب غذا نسبت به رویکرد دستگاههای امنیتی با بازداشت شدگان، اعتراض خود را اعلام نموده بود. عاتکه رجبی این معلم معترض باید فورا آزاد شود. فشارهای امنیتی بر روی معلمان باید متوقف و پرونده های تشکیل شده برای آنها فورا باطل گردد. معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا  و بدون قید و شرط آزاد شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آذر ۱۴۰۲،  ۲۶ نوامبر  ۲۰۲۳اخبار نفت:شماره ۲۶

اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …