الهه محمدی خبرنگاری که از خاکسپاری مهسا امینی نوشت پس از ۹ ماه حبس،‌ غیرعلنی محاکمه شد

اولین جلسه محاکمه الهه محمدی،‌ خبرنگار روزنامه هم‌میهن، به طور غیرعلنی اما با حضور وکلای انتخابی او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. وکیل او جلسه اول دادگاه را «مثبت» ارزیابی کرد.‌

امروز دوشنبه ۸ خرداد، شهاب میرلوحی، وکیل الهه محمدی،‌ جلسه اول دادگاه را «مثبت» ارزیابی کرد اما توضیحات بیشتری نداد و گفت که زمان جلسه بعدی دادگاه هنوز اعلام نشده است.

فردا، سه‌شنبه ۹ خرداد، قرار است اولین جلسه محاکمه نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق هم پس از ۹ ماه حبس او در همین شعبه دادگاه انقلاب تهران برگزار شود.

این دو روزنامه نگار به دلیل تهیه گزارش از مرگ مهسا امینی،‌ در زمان بازداشت بوسیله گشت ارشاد و خاکسپاری او از پاییز سال گذشته بازداشت و زندانی هستند.

مینا اکبری، روزنامه‌نگار در توییتی از تجمع تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی به همراه خانواده الهه محمدی در مقابل ساختمان دادگاه در خیابان معلم تهران خبر داد. او نوشت: «الهه را ساعت ۹و۴۰ دقیقه با ماشین ونی با شیشه‌های سیاه آوردن اما اجازه ندادن کسی به ماشین نزدیک شود.»

او نوشت: « یک لحظه فقط توانستم صورت الهه را ببینم؛ پر از اعتماد به نفس و قدرتمند و آن لبخند زیبا که خیال همه را راحت کرد که ۹ ماه بازداشت هرگز نتوانسته او را از پای در آورد. الهه تنها با حضور قاضی، وکیل و البته دوربین خبرگزاری قوه‌قضاییه از خودش در برابر اتهامات انتسابی دفاع کرد.»

بر اساس مشاهدات خانم اکبری: «ساعت ۱۱و۴۵ دقیقه وکیل الهه از دادگاه خارج شد و جلسه را خوب و دفاعیات الهه را فوق‌العاده دقیق و مناسب ارزیابی کرد. هنوز تاریخ برگزاری جلسه بعدی دادگاه اعلام نشده و الهه بدون آنکه خانواده و دوستانش را حتی برای یک لحظه از پشت شیشه سیاه ماشین ببیند به اوین بازگردانده شد.»

وکلای انتخابی الهه محمدی و نیلوفر حامدی برای اولین بار دیروز،‌ یکشنبه ۷ خرداد موفق به ملاقات حضوری با موکلان خود شدند.

الناز محمدی، خواهر دوقلو الهه محمدی که او هم روزنامه نگار است،‌ در توییتی از اینکه نتوانسته در جلسه محاکمه در کنار خواهرش باشد ابراز تاسف کرد: «پرنده کوچک زیبای اسیر من، خواهر شریف و توانای من، امروز بدون آنکه بتوانیم در جلسه دادگاه کنارش و قوت قلبش باشیم، در جلسه‌ای غیرعلنی محاکمه شد.»او نوشته بود: «خواهرم الهه محمدی، خبرنگار روزنامه رسمی داخل ایران است و با مجوز رسمی روزنامه، با اجازه آن و هزینه روزنامه هم‌میهن به سقز سفر کرد و گزارشهایش را برای همین رسانه رسمی فرستاد. من، دبیر گروه اجتماعی این روزنامه و همه مسئولان آن به این موضوع شهادت می‌دهیم و به شرفمان قسم می‌خوریم.»

سعید دهقان، حقوقدان و وکیل هم در توییتی اتهامات عنوان شده علیه این روزنامه نگاران را به زبان دیگری نوشت: «نیلوفر حامدی و الهه محمدی به اتهاماتی محاکمه می‌شوند که کمتر ترجمه شده: ۱- نشر اکاذیب؛‌ انتشار واقعیات ۲- تشویش اذهان عمومی؛ روشنگری ملی ۳- تبلیغ علیه نظام؛ نقد به نفع ملت ۴- اجتماع و تبانی علیه امنیت نظام؛ هم‌اندیشی برای امنیت مردم ۵-همکاری با دول متخاصم؛ ارتباط با دنیای آزاد» برگرفته از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …