اژه ای: حذف اعدام سبب تقویت موقعیت قاچاقچیان می شود. پرونده زنجانی

ایرنا،اژه ای: حذف اعدام سبب تقویت موقعیت قاچاقچیان می شود
ویدر پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر در مجازات اعدام قاچاقچیان که در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است، گفت: اینکه در کشور اعدام کمتر باشد خوشحال هستیم و می دانیم وقتی یک نفر اعدام می شود، تبعاتی برای جامعه و خانواده اش دارد.
او ادامه داد: امروز مواد مخدر نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورها، معضلی جدی است و مواد مخدر برای برخی قاچاقچیان جنبه مالی و تجاری دارد و دیگر کشورها نیز به عنوان سرویس سیاسی از آن استفاده می کنند ولی متاسفانه باید همه به این موضوع توجه کنند جوانانی که به مواد صنعتی مبتلا می شوند چه بلایی سرشان می آید.
وی تاکید کرد: به طور متوسط در سال، ماه و هفته ها کسانی هستند که بر اثر تزریق جان خود را از دست می دهند که در این زمینه صحبت ما با افرادی است که قانون را تعدیل می کنند این است که راهی را بروند که قاچاقچی سوء استفاده نکند و بسته ای تعبیه شود که بازدارندگی آن بیشتر باشد چرا که بسیاری از خرده فروشان مواد مخدر به چند جرم دیگر هم مبتلا می شوند و ناهنجاری ها، بداخلاقی ها و طلاق ها در کشور نیز ناشی از مواد مخدر است.
چنانچه مجلس شورای اسلامی تلاش کند راهی را دنبال کند که به قاچاقچیان کمک نشود، از آن استقبال می کنیم اما حذف اعدام در پاره ای از موارد سبب تقویت قاچاقچیان می شود و این عقلایی نیست و نباید اجرایی شود
وی با بیان اینکه قوه قضاییه نظر خودش را درباره موضوع اعدام قاچاقچیان ارائه داده است، گفت: معاونت حقوقی دستگاه قضا و دادستانی به همین منظور به مجلس شورای اسلامی رفته اند اما چه مقدار نظر این دستگاه ترتیب اثر داده شده است یا نه، هنوز مشخص نیست و باید پرونده از مجلس خارج تا نتیجه آن مشخص شود.

وی در مورد آخرین وضعیت اموال زنجانی گفته است:اموال مربوط به بابک زنجانی همچنان در حال شناسایی، ارزیابی و کارشناسی است؛ ادعا شد پول از خارج می آورند، درحالی که هنوز این موضوع که متهم وجوه نقدی در خارج دارد ثابت نشده است.

هنوز مورد جدیدی در این پرونده اتفاق نیفتاده است و آن دو نفر که حکم آنان نقض شده در دادگاه تجدید نظر هستند و برای فرد دستگیر شده نیز کیفرخواستی صادر نشده است.
در این پرونده هنوز فردی حاضر نشده است از راه اطمینان بخشی بدهی وی را پرداخت کند.
محسنی اژه ای در مورد پرونده رسول دانیال زاده نیز ، گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و حکمی صادر نشده و از بیان جزئیات آن معذورم اما این پرونده بیش از یک متهم دارد که نامبرده بازداشت است و از بقیه افراد در حال تحقیق و بررسی هستیم.
وی در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مورد کمک بابک رنجانی به ستاد انتخاباتی روحانی، گفت: اینکه متهمی حرفی بزند و ثابت بشود که چنین حرفی صحت داشته، یک طرف قضیه است و در این مورد ریاست قوه قضائیه هم به نقل از آن متهم چنین حرفی را زده است ولی به دنبال آن اضافه کرده که نمی شود به آن اعتماد کرد.
محسنی اژه ای افزود:در هر صورت متهم این حرف را زده و اکنون در مقام تحقیق در مورد صحت آن هستیم.

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …