????????????????????????????

بایدن:از خاورمیانه نمی‌رویم تا با ایجاد خلا ایران، چین و روسیه بخواهند آن را پر کنند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز شنبه ٢٥ تیرماه در نشستی که با حضور سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اردن، مصر، و عراق برگزار شد گفت ایالات متحده به عنوان یک شریک فعال در خاورمیانه باقی خواهد ماند. آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد و نمی‌گذارد خلائی شکل بگیرد که روسیه، چین یا ایران آن را پر کنند. وی با اشاره به «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» جمهوری اسلامی در منطقه گفت آمریکا به همکاری با «بسیاری از شما» جهت رویارویی با این تهدیدها ادامه خواهد داد. «هر قدر که رقابت در دنیای جدید شدیدتر می‌شود و چالش‌های پیش‌روی ما پیچیده‌تر می‌شود، برای من روشن‌تر می‌شود که چقدر منافع آمریکا با موفقیت خاورمیانه در هم تنیده است.»او همچنین گفت که واشنگتن اجازه نخواهد داد هیچ کشوری آزادی رفت‌و‌آمد دریایی را در تنگه هرمز مختل کند.

وی تاکید کرد واشنگتن «برای مقابله با تهدیدهایی که از طرف ایران متوجه منطقه است» به همکاری نزدیکش با کشورهای حاضر در نشست ادامه خواهد داد.او در عین حال افزود که آمریکا همزمان، گزینه دیپلماسی را نیز برای «بازگرداندن محدودیت‌های برنامه‌ هسته‌ای ایران» دنبال خواهد کرد.وی گفت که اگرچه کشورش همچنان راه دیپلماسی را دنبال خواهد کرد، اما همزمان «متعهد است که هرگز ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد

در این نشست که در جده برگزار شد، رهبران کشورهای عربستان، کویت، امارات، عمان، قطر و بحرین (از شورای همکاری خلیج فارس) به همراه سران کشورهای عراق، اردن و مصر حضور دارند.بن سلمان ولیعهد رژیم عربستان در افتتاحیه این نشت از ایران خواست تا با حکومت‌های منطقه خود همکاری کند و در امور داخلی سایر کشورها دخالت نکند.وی همچنین از تهران خواست تا با آژانس بین‌المللی انرژی همکاری داشته باشد.

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …