برگزاری مراسم با شکوه بدرقه و گرامیداشت دایه آسیه مرادی در سنندج اتفاق مهم در اوضاع سیاسی کنونی است

دایه آسیه مرادیان مادر دادخواه و مبارز و از چهره ای شناخته شده در سنندج، متاسفانه در ٢٣ مهر ماه ١٤٠٠ درگذشت. دایه اسیه مرادیان مادر فرهاد و فرزاد مرادیان از مبارزین شهر سنندج است. (فرهاد مرادیان سال ۶۰ توسط حکومت جنایتکار اسلامی اعدام شد و فرزاد مرادیان سال ۶۲ در منطقه الان سردشت در جنگ با جنابتکاران حکومت اسلامی، جانباخت) دایه آسیه را مردم سنددج با مبارزات و مخالفت با حکومت اسلامی، با شرکتش در مراسمهای اعتراضی، با همکاری و دلسوزی با کارگران و معلمان و مبارزین شهر سنندج و فعالین اجتماعی و بعنوان زندانی سیاسی میشناسند. دایه اسیه در سال ۱۳۶۱ توسط نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی دستگیر و به مدت ۶ ماه در زندان جمهوری اسلامي بود.
در سنندج در مراسم بزرگداشت و بدرقه دایه آسیه، بپاس سالها مبارزه و اعتراض و سالها دلسوزی او صدها نفر از مردم سنندج و شهرهای کردستان شرکت کردند. بر مزارش سرود پیروزی را خواندند و در گرامیداشت او شرکت کنندگان با شعار زنده باد سوسیالیسم دایه آسیه مرادیان را بدرقه کردند.
برگزاری مراسم با شکوه برای دایه آسیه و قدردانی از زحمات و تلاشهای بیش از چهار دهه مبارزه و دلسوزی های صمیمانه او اتفاق مهمی در اوضاع سیاسی در شزایط کنونی است.
به مردم سنندج به فرزندان گرامی دایه آسیه رضا مرادیان و زاهد مرادیان و بستگان آنها صمیمانه تسلیت میگوییم. یاد عزیز دایه اسیه با مبارزات خستگی ناپذیر و صمیمانه اش جاودانه خواهد ماند.
یاد عزیزش گرامی باد.
نسان نودینیان
٧ آبان ١٤٠٠
٢٩ اکتبر٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …