بمباران شدید حومه شرقی دمشق از سوی روسیه

هم‌ترین پایگاه‌های گروه‎‌های اپوزیسیون سوریه در باغ‌های الغوطه شرقی در حومه شرق دمشق پایتخت سوریه، چهارشنبه 8 مارس، در معرض حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این حملات کمتر از 24 ساعت از اعلام روسیه مبنی بر به دست آمدن توافق آتش‌بس در منطقه صورت گرفت.

رامی عبدالرحمن مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این باره گفت: «جنگنده‌هایی که هنوز نمی‌دانیم سوری یا روسی بودند، دو بار شهر عربین را بمباران کردند. همچنین شهر حرستا در معرض حملات شدید توپخانه‌ای و موشکی نیروهای نظام قرار گرفت».

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در شهر دوما هم از وقوع سه حمله هوایی خبر داد. او گفت که دو حمله اطراف شهر و یک حمله داخل شهر را هدف قرار دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت که این سه حمله هوایی، به زخمی شدن دستکم 11 تن انجامید.

از سر گیری حملات پس از چند ساعت آرامش در منطقه پس از اعلام دست یابی به توافق آتش بس توسط روسیه روی داد. بنا بر اعلام روسیه، اجرای آتش بس نیمه شب یکشنبه آغاز شد و تا 30 مارس ادامه خواهد یافت.

همزمان با از سرگیری حملات، محمد علوش از رهبران گروه «جیش الاسلام» به خبرگزاری فرانسه گفت: «اعلام روسیه مبنی بر دست یابی به آتش‌بس در منطقه غوطه دمشق، تنها یک اعلام سیاسی بود که در بعد نظامی، اجرا نشد».

او افزود: «روسیه این حامی نظام سوریه می‌خواهد خود را بی طرف و میانجی راه حل سیاسی معرفی کند اما در واقعیت مساله متفاوت است».
العربیه

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …