تازه ترین خبرها از تهاجم روسیه به اوکراین

*روسیه مدعی پیشروی در شرق اوکراین شد.با افزایش تلاش‌ نیروهای روسیه برای تصرف کل منطقه لوهانسک، درگیری‌های شدیدی در سورودوینسک و اطراف آن در جریان است.*

*یک مقام اوکراین گفته است که اوکراین از درخواست‌های غرب برای “آتش‌بس فوری” که بر اساس آن نیروهای روسیه همچنان در قلمرو تحت اشغال خود در جنوب و شرق این کشور باقی خواهند ماند، پیروی نمی‌کند.

* در هفته‌های گذشته روسیه حملات خود در شرق را تشدید کرده است.جیمز واترهاوس، خبرنگار بی‌بی‌سی گفت روسیه حملات توپخانه‌ای و هوایی و همچنین حملات موشکی خود را “افزایش” داده است.

*اوکراین، بمباران شبانه روسیه در شرق اوکراین موجب کشته شدن افراد غیرنظامی شده است. سه شهر میکولائف، خارکیف و زاپوریژیا در حملات شنبه شب تا یکشنبه بامداد، زیر آتش نیروهای روسیه بوده اند.

*روسیه روز شنبه بر حملات خود در شرق اوکراین افزود. مسکو می گوید موفق شده یک محموله موشک که از طرف کشورهای غربی در اختیار کی یف قرار گرفته بود را منهدم کند. 

*روسیه گلوله‌باران دونباس را تشدید کرده است. کمک ۴۰ میلیارد دلاری ایالات متحده به اوکراین

*دویچه وله:”نئونازی‌ها در صفوف ارتش روسیه علیه اوکراین می‌جنگند”.طبق یک گزارش محرمانه سرویس اطلاعات برون‌مرزی آلمان راست‌گرایان افراطی و نئونازی‌ها برای نیروهای روسی در اوکراین می‌جنگند.طبق این سند هفت صفحه‌ای “لژیون امپراتوری روسیه” (RIL) و “روسیچ” دو گروه با دیدگاه‌های افراطی دست‌راستی هستند که علیه ارتش اوکراین می‌جنگند.

*اوکراین وضعیت جنگی اضطراری را تمدید کرد.

اینرا هم بخوانید

توماج باید فورا آزاد شود!

قاتلان حاکم، توماج، این خواننده محبوب انقلاب را به اعدام محکوم کردند. رئیسیان وکیل توماج گفته …