تجمعات اعتراضی سراسری بازنشستگان مخابرات در هجده شهر و…

تجمعات اعتراضی سراسری بازنشستگان مخابرات در هجده شهرو بیانیه کانون نویسندگان و شورای بازنشستگان به مناسبت روز جهانی علیه سانسور

امروز سیزده آذر ماه بازنشستگان مخابرات در ادامه دوشنبه های اعتراضی خود در سطح سراسری دست به تجمعات اعتراضی زدند و خواستهای اعتراضی خود را پیگیر شدند. بنا به گزارشات تا کنونی این تجمعات در شهرهای اردبیل، اصفهان، اراک، تبریز، سنندج، اهواز، شهرکرد، رشت، زنجان، کرمانشاه، مریوان، کرمان، ارومیه ، شیراز، زاهدان، همدان، خرم آباد و تهران، برگزار شده است. .

در این حرکت اعتراضی بازنشستگان مخابرات در برخی شهرها همچون اهواز، تهران تجمع و راهپیمایی داشتند و با فریاد شعارهایشان صدای اعتراض خود را علیه فقر و بی تامینی و تعرضات معیشتی حکومت بلند کردند.

در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند: “معیشت منزلت حق مسلم ماست”، “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، “حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، مخابرات رها شده/ اسیر قلدرا شده”، “طلب بازنشسته/ پرداخت باید گردد”، “تا حقمو نگیرم، از پا نمی نشینم”، تا حق خود نگیریم، دوشنبه ها می آییم”

روز گذشته نیز بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع داشتند که علاوه بر شهرهای گزارش شده شوش، اهواز، اراک و کرمانشاه این بازنشستگان در دزفول و مشهد نیز تجمع داشتند. اعتراضات بازنشستگان هر روزه علیه فقر و بی تامینی و تعرضات حکومتی و چپاولگریهای حاکم و برای داشتن زندگی ای شایسته انسان برپا می شود. از اعتراضات و خواستهای بازنشستگان وسیعا حمایت و پشتیبانی کنیم.

آخرین خبر اینکه امروز سیزدهم آذر ماه  روز جهانی مبارزه علیه سانسور و آزادی رسانه است و به این مناسبت تشکلهای و نهادهای مختلف مردمی همچون کانون نویسندگان ایران و شورای بازنشستگان ایران طی بیانیه هایی این روز را گرامی داشته و در آن سرکوبگریهای حاکم را محکوم کرده و بر نقش آزادیهای سیاسی پایه ای در ایران تاکید کردند. از جمله در بخشی از بیانیه کانون نویسندگان ایران چنین آمده است: ” مقاومت در برابر سانسور، عمل به حقِ آزادی بیان است و آن‌ها که چنین می‌کنند حق آزادی خود را به جا می آورند. این یعنی آزادانه زیستن در شرایط استبدادی. تعیین یک روز برای بزرگداشت مبارزه با سانسور بخشی از مقاومت در برابر اختناق است. روزی است که باید این مقاومت و مبارزه را پیش چشم جامعه آورد، درباره‌ی آن به گفت‌وگو نشست، رهروانش را بزرگ داشت و بر شمار آن‌ها افزود، جان‌باختگانش را یاد و هدف‌هایش را یادآوری کرد؛ از جامعه‌ی بدون سانسور و تلالو رنگ‌های گوناگون انسانی و پژواک آهنگ صداهای متفاوت در آن سخن گفت. ۱۳ آذر به همین منظور روز مبارزه با سانسور نام‌گذاری شده است. کانون نویسندگان ایران ۱۳ آذر روز مبارزه با سانسور را که امسال مصادف با بیست‌و‌پنجمین سال دادخواهی قتل سیاسی محمد مختاری و محمدجعفر پوینده است گرامی می دارد و اهل قلم، هنرمندان و همه‌ی مخالفان سانسور را به بزرگداشت این روز فرا می‌خواند.”  در بیانیه شورای بازنشستگان ایران نیز با اشاره به انقلاب زن، زندگی ، آزادی و اعتراض به احضار و بازجویی و دستگیری صدها خبرنگار و روزنامه نگار در این مدت بر آزادی رسانه تاکید کرده و مینویسد: ” شورای بازنشستگان ایران با گرامیداشت روز مبارزه با سانسور و آزادی رسانه، از حق طبیعی آزادی بی قید وشرط اندیشه و بیان، و تضمین گردش آزاد اطلاعات در همه اشکالش دفاع کرده و هرگونه مانع و محدودیت و کاستن از دسترسی به این حق را مصداق سرکوب و تعرض به حقوق مردم می داند و خواستار آزادی فوری و بدون قیدو شرط خبرنگاران و روزنامه نگاران در حبس و  پایان دادن به پرونده سازیهای امنیتی-قضائی برای آنان است”.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ آذر  ۱۴۰۲،  ۴ دسامبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …