تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه و اهواز & تجمع بازنشستگان مخابرات در چند شهر

تجمع بازنشستگان مخابرات در چند شهر

روز ۹ مرداد بازنشستگان مخابرات بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده در چندین شهر از جمله در  شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، بجنورد، اصفهان، شهر کرد، تبریز، ارومیه و کرج تجمع کردند. این تجمعات در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالبات بازنشستگان صورت گرفت. در تهران نیروهای انتظامی سعی کردند از برگزاری تجمع بازنشستگان جلوگیری کنند و آنها را از مقابل مخابرات دور کردند. اما بازنشستگان در پارک مقابل میدان عدالت تجمع کردند. بنا برخبرها نیروهای انتظامی به صف بازنشستگان حمله کردند و تعدادی بازداشت شدند که اسامی آنها اعلام نشده است.

بازنشستگان مخابرات قبلا نیز در بیست و یکم تیرماه در شانزده شهر در همین رابطه تجمع کردند. نبود درمان رایگان و هزینه های بالای درمان و تاخیر در پرداخت جیره‌ غیرنقدی از دیگر موضوعات اعتراضی این بازنشستگان است. آنها در شعارهایشان علیه خلف وعده ها، استعفای مسئولین مربوطه را فریاد میزدند. همسان سازی حقوقها، افزایش حقوقها به بالای خط فقر، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن از جمله خواستهای مشترک همه بخش های بازنشستگان است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ مرداد  ۱۴۰۱، ۱ اوت ۲۰۲۲

……………………

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه و اهواز

روز ۹ مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضاتشان در کرمانشاه و رشت مقابل تامین اجتماعی تجمع کردند.  در رشت بازنشستگان با شعار “فلسطین را رها کن، فکری به حال ما کن” اعتراض خود را به فقر و فلاکت حاکم و سونامی گرانی فریاد زدند.

در کرمانشاه یکی از زنان بازنشسته سخنرانی کرد و از وضع بد معیشتی و تعویق ۵ ماه افزایش سطح حقوقها و وعده های دروغین مقامات دست اندر کار صحبت کرد و گفت:” چرا اینقدر دروغ میگویید، کدام بازنشسته مسافرت رفته؟ حق ما را بدهید. اینها همه اش به ما دروغ میگویند”. سپس جمعیت با شعار “مرگ بر دروغگو” صحبت های او را تایید کردند. در این تجمع بازنشستگان با شعار تجمع، اعتراض حق مسلم ماست به دستگیری ها و سرکوبگری های حکومت اعتراض کردند.

بنا بر آخرین خبر ها زن بازنشسته سخنران بدلیل کاری شخصی زودتر تجمع را ترک اما در مسیر راه دستگیر شد.. در این تجمع همچنین یکی از بازنشستگان به اسم جعفری بازداشت شد. این خبر با هشتگ از اهواز تا کرمانشاه تا تهران در زندانند، در مدیای اجتماعی وسیعا منعکس شده است .روز گذشته ۹ مرداد تعدادی از بازنشستگان مخابرات نیز در تهران بازداشت شدند. اسماعیل گرامی از بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین ۱۴۰۰ با ۴ سال حکم در زندان است. همچنین از روز جمعه ۳۱ تیر ۱۲ نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در جریان اعتراضاتشان در اهواز علیه فقر و  گرانی و حقوقهای ناچیز توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده اند. اسامی سه نفر از آنها  رهداری،  اکبری بیرگانی و برون است. پیشتر برای سه نفر دیگر از آنها به اسامی ظهرابی ، کامروا و سعیداوی پرونده امنیتی تشکیل شده و آنها پس از بیست روز بازداشت در سلول انفرادی، با سپردن وثیقه پانصد میلیونی موقتا آزاد شدند. همچنین بنا بر گزارشهای منتشر شده از سوی سندیکای نیشکر هفت تپه حسن طرفیی از بازنشستگان این شرکت یک هفته قبل بازداشت شده است و بهرام گرگان از کارگران بازنشسته مجتمع فولاد خوزستان نیز در یکم مرداد دستگیر شده است. 

بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان اعلام داشته اند که مسئولیت جان بازنشستگان بازداشت شده که همگی از بیماریهای مختلف رنج می برند به عهده جمهوری اسلامی است و در صورت عدم آزادی فوری آنها، تجمعات اعتراضی خود را به مقابل دادگستری خوزستان در اهواز منتقل خواهند کرد. بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز در تجمع روز هشتم مرداد خود با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد بر آزادی بازنشستگان زندانی تاکید کردند.

پنج ماه از آغاز سال میگذرد  و هنوز تکلیف میزان افزایش حداقل مستمری بازنشستگان روشن نیست و آنها بین مجلس و  دولت پاسکاری میشوند. بعلاوه اینکه دیگر مطالبات آنها پاسخ نگرفته است. بازنشستگان خواهان لغو مصوبه دولت مبنی برای افزایش ناچیز ده درصدی حقوقها هستند که یک تعرض آشکار به زندگی و معیشتشان است. اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر هجده میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، آزادی همکاران زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای بازنشستگان است. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستها و اعتراضات بازنشستگان حمایت میکند و بر آزادی فوری بازنشستگان زندانی تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ا اوت  ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …