تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و یک خبر دیگر

‏ امروز ۲۱ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در دو شهر شوش و کرمانشاه در اعتراض به گرانی و بی تامینی همچون دیگر شنبه های اعتراضی دست به  تجمع و اعتراض زدند. تعرضات حکومت به زندگی و معیشت کارگران و کل جامعه با طرح هایی چون طرح توسعه هفته و مصوبه مزدی شورای عالی کار یک موضوع اعتراض بازنشستگان بود که برای پیگیری مطالباتشان تجمع کرده بودند. افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه معیشتی که امروز به گفته خود بازنشستگان در بنرهای اعتراضی شان ۲۸ میلیون است و درمان رایگان که در همین اعتراضات بر بنرهایشان نقش بسته است دو خواسته مهم آنهاست. در شوش بازنشستگان با راهپیمایی و با فریاد شعارهایشان خیابانهای شهر را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند. علیرغم هوای گرم تابستانی جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ نفر شرکت کرده بودند. در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند: “اعتراض اعتراض علیه فقر و فساد”، ” ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما”، “حقوق نصفه نیمه سقوط کنی همینه”، “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون”، “حقوقتو داد بزن، افتاده دست راهزن”، “تورم اسفبار حاکم شده بر بازار”، “گرانی تورم بلای جان مردم”، “ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه”، و “نه مجلس، نه دولت نیستند به فکر ملت”.

خواستهای مشترکی اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان را به هم پیوند میدهد. این اعتراضات علیه فقر و فساد و بی تامین و وضع معیشتی و کل بساط دزد سالار حاکم است. 

بنا به یک خبر دیگر کارگران ذوب آهن ملایر در اعتراض به تعویق پرداخت شش ماه مزد و وضع بد معیشتی خود مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. این تجمع با حمله نیروهای سرکوب با باتوم و اسپری فلفل مواجد شد و کارگران با سرکوبگران درگیر شدند.

آخرین خبر اینکه در این روز معلولان در کرمانشاه نیز در اعتراض به عدم اجرای پنج‌ساله ماده ۲۷ ‎قانون معلولان و وضع بد معیشتی شان  برای دومین بار مقابل سازمان بهزیستی استان تجمع کردند. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ خرداد  ۱۴۰۲،  ۱۱ ژوئن  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …