۷ دی: معلمان بازنشسته در تهران و شهرستانها تجمع و اعتراض کردند

ساعت ده صبح روز سه شنبه هفتم دیماه شمار زیادی از معلمان بازنشسته برای پیگیری مطالبات خود و با خواست اجرایی شدن همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده دست به تجمع زدند. معلمان تهران و استان البرز در این روز  مقابل مجلس اسلامی و  شهرستانها  مقابل صندوق بازنشستگی تجمع کردند.  شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز از این فراخوان اعلام حمایت کرده و همه معلمان شاغل و بازنشسته را به شرکت در این تجمعات فراخوان داده بود. در این روز بسیاری از معلمان تهران و البرز در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. بعلاوه بنا برگزارشات تا کنونی معلمان در شهرهایی چون  قزوین، همدان، سنندج، قروه، زنجان، اردبیل، قم، ساری، شیراز، شهرکرد، کرمانشاه، لاهیجان،اهواز، ایلام  و اصفهان تجمع کرده و بر خواستهای خود پافشاری نموده اند.

در تهران جمعیت بزرگ معلمان شعار سر دادند و سرود یار دبستانی را خواندند و یکی از زنان بازنشسته طی سخنانی اعلام کیفرخواست کرد و گفت:” اگر ما بخواهیم از شما انتقام بگیریم، از روز اول انقلاب تا حالا را می گیریم. حالا نوبت نابودی شماست” و بعد شعار داد قالیباف حیا کن مجلس را رها کن و جمعیت با کف زدن و فریاد رسای این شعار او را همراهی کردند.  در سنندج نیز جمعیت بزرگی از معلمان شرکت داشتند و با شعار معلم زندانی آزاد باید گردد بر آزادی فوری معلمان زندانی تاکید کردند.

در این روز همزمان با تجمع معلمان بازنشسته و شاغل، کارگران و کارکنان مخابرات روستایی نیز در اعتراض به سطح نازل حقوقها و تبعیض در پرداخت ها بین کارکنان در تهران و مناطق روستایی تجمع داشتند.

شعارهای اعتراضی معلمان در این روز عبارت بودند از: “مسئول بی کفایت استعفا، استعفا”، “معلم بپا خیز، برای رفع تبعیض”، “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “اجرای همسان سازی حق مسلم ماست”، “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه”، “یک اختلاس کم بشه، حقوق ما حل میشه”، دستهای ما خالیه، وضع شما عالیه”، “اجرای همسان سازی، بدون حقه بازی”، “قالیباف حیا کن، مجلس را رها کن”، ” معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، ” وعده زیاد شنیدیم، عدالتی ندیدیم”، و” گرانی، تورم، بلای جان مردم”.

بازنشستگان طی قطعنامه ای به مناسبت تجمعات خود در  این روز اعتراض خود را به سیاست های دولت و مجلس در باره وضعیت خود اعلام داشته و بر روی خواستهای فوری شان تاکید کردند. از جمله در این قطعنامه معلمان بازنشسته  ضمن اعتراض به  تبلیغات حکومتی مبنی بر اینکه  افزایش حقوق بازنشستگان و معلمان تورم زا است،  حمایت خود را از افزایش حقوق تمام اقشار اجتماعی و کارگران و زحمتکشان به بالای خط فقر اعلام کردند.

یک بند مهم دیگر این قطعنامه تاکید بر آزادی بدون قید و شرط  معلمان و کارگران زندانی است. دیگر مطالبات اعلام شده معلمان بازنشسته در این قطعنامه از جمله عبارتند از:اجرای کامل قانون همسان‌سازی از اول مهر ۴۰۰ ،  اجرای کامل لایحه رتبه بندی فرهنگیان  شاغل طبق قانون، رفع هرگونه تبعیض در پرداخت ها  وبی عدالتی ها یکبار برای همیشه، اجرایی شدن افزایش فوق العاده همانند شاغلان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰، بیمه کامل و کار آمد برای بازنشستگان  و خروج از دست رانت خواران (بیمه آتیه سازان محلی برای رانت  خواری عده ای شده است)،  پرداخت عادلانه حقوق ها براي همه حقوق بگیران دولتی وغیر دولتی به ویژه بازنشستگان   ورفاه و آسایش برای همه ایرانیان.

در پایان معلمان در قطعنامه خود با تاکید بر اتحاد بین معلمان بازنشسته  و شاغل و نداشتن هیچگونه جانبداری از جناح ها  بر این تاکید کردند و اولتیماتوم دادند که اگر مطالبات آنها پاسخ نگیرد ادامه اعتراضات را حق مسلم خود میدانند. بازنشستگان در تجمعات اعتراضی خود بارها بر افزایش حقوقها به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان برای همه و داشتن حق مسکن و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و اختلاس ها و دزدی ها تاکید کرده اند.

قطعنامه معلمان بازنشسته صدای اعتراض همه بازنشستگان است و همه بازنشستگان کشوری، لشگری  وتامین اجتماعی را مورد خطاب قرار داده است. معلمان امروز صدای اعتراض همه مردم هستند و باید وسیعا از خواستها و مبارزاتشان حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ دی ۱۴۰۰ ، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱

گزارشات تصویر و فیلمهایی از تجمعات. این صفحه بروز میشود.

همدان

سنندج

شهر کرد

اردبیل

شیراز

تجمع بازنشستگان فرهنگی در مقابل مجلس

قزوین

استان چهارمحال و بختیاری- شهرکرد

اینرا هم بخوانید

احکام قرون‌وسطایی “بغی” را بر سر حکومتیان خراب کنیم – کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

رژیم سیاه جمهوری اسلامی در جدال ماندن و دفن شدن در زباله‌دان تاریخ و بعد …