تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در لاوان و اخباری دیگر

امروز ۲۸ اردیبهشت کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در لاوان در ادامه اعتراضاتشان و برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زدند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: حذف مدیران فاسد و  نالایق،  حذف سقف‌حقوق، اصلاح کف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰، پرداخت بک-پی ماده۱۰ ، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی، استرداد مازاد مالیات کسر شده، ابلاغ هرچه سریعتر اپریزال‌ها، و اصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی.

در این روز همچنین کشاورزان روستاهای اطراف شهرستان میانه با نیروی انتظامی و ماموران اداره آب که درصد تخریب مزارع خربزه مردم بودند درگیر شدند.  

یک خبر دیگر این روز حضور مادران دادخواه جانباختگان راه آزادی  سپهر اعظمی ، شهریار محمدی و محمدرضا اسکندری بر مزار جانباختگان پاکدشت است. این مادران با این اقدام خود همبستگی و اتحاد مبارزاتی شان را بر سر دادخواهی به نمایش گذاشتند.

آخرین خبر اینکه روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت عفو بین الملل با اعلام خبر شبکه ایکس انتقال کامران شیخه، آخرین بازمانده از یک گروه (هفت نفره محکوم به اعدام) در ساعات ابتدایی امروز به سلول انفرادی در شبکه ایکس خود نسبت به خطر قریب الوقوع اعدام وی اظهار نگرانی کرد. عفو بین‌الملل از جامعه جهانی خواسته است که بی‌درنگ برای توقف اعدام در ایران، حکومت جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد.

عفو بین‌الملل همچنین اعدام خسرو بشارت، زندانی عقیدتی کُرد و دیگر عضو این گروه از متهمان را در روز چهارشنبه “شوکه‌‌کننده” خواند. هم اکنون کارزاری جهانی علیه اعدام ها در جریان است که یکسر آن در زندانها و در سه شنبه های اعتراضی است و سر دیگرش در نقاط مختلف جهان. کارزار جهانی نه به اعدام در ایران چتری به این اعتراضات در کشورهای مختلف جهان داده است. به این کارزارها وسیعا بپیوندیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷ مه   ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …