تجمع اعتراضی کارگران نی‌بر بازنشسته نیشکر هفت‌تپه

تعدادی از کارگران نی‌بر بازنشسته شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه که بیشتر کارگران نی‌بر مهاجر از استان لرستان بودند با تجمع درب ورودی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و نیز محل بارگیری و تخلیه نیشکر از ساعات اولیه امروز  روند فعالیت این شرکت را مختل کردند.

این کارگران که تعداد آنها 200نفر تخمین شده از استان لرستان راهی هفت تپه شده و در مقابل شرکت دست به تجمع زده بودند پرداخت حقوق معوقه و روشن شدن وضعیت بازنشستگی خود را خواستار شدند.

سیامک نصیر افشار قائم مقام مدیر عامل شرکت در سخنانی وعده پرداخت مطالبات آنها را تا پایان سال داد.

به گفته این کارگران مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به وعده‌های خود پای بند نبوده و نسبت به پرداخت حقوق معوقه و روشن شدن وضعیت بازنشستگی آنان پاسخگو نیست.

کارگران نی‌بر که سال‌ها سابقه کار در مزارع نیشکر این شرکت در شرایط بسیار سخت را دارند چند ماه حقوق معوقه داشته و نسبت به محقق نشدن وعده مدیریت شرکت مبنی بر پرداخت حق بازنشستگی خود چندین بار تجمع اعتراضی برپا کردند.

بنا به گفته کارگران این تجمع اعتراضی تا تعیین تکلیف و پرداخت مطالبات آنها ادامه خواهد داشت.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در حال حاضر حدود 5 هزار و 600 نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و نیز موقت دارد و 400 نفر به عنوان نی بر در مزارع شرکت مشغول به فعالیت هستند.

شرکت کشت و صنعت هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که اواخر سال گذشته طبق اصل 44 قانون اساسی از سوی سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد.فارس

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …