تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در کرمانشاه بازنشستگان کشوری از جمله معلمان و کادر درمانی بازنشسته و  مخابرات و تامین اجتماعی بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده در مقابل صندوق بازنشستگی استان دست به تجمع زدند. در این تجمع بازنشستگان از جمله با فریاد ” فقط کف خیابان بدست میاد حقمان” پیگیرمطالباتشان شدند. یکی از بازنشستگان در اعتراض به فسادحکومتی و اجرایی نشدن “همسان سازی”  که مطالبه سراسری بازنشستگان است سخنرانی کرد و با گفتن اینکه اگر متحد نباشیم  و در تشکلهای موجود عضو نشویم،  وضع همین خواهد بود، بر اتحاد و ضرورت متشکل بودن و گسترش اعتراضات تاکید کرد. در این تجمع بنری با نوشته “اتحاد اتحاد، علیه فقر و فساد”  توجه ها را به خود جلب میکرد.

همدستی ادارات آموزش و پرورش با نهادهای امنیتی هر روز سرعت بیشتری می‌گیرد. از جمله در این هفته های پایانی سال تحصیلی و فصل امتحانات دانش‌آموزان، حکم شش ماه انفصال از خدمت علی حاجی از معلمان شهرستان جلفا در استان آذربایجان که توسط هیئت تجدیدنظر عیناً تأیید شده بود، امروز  از سوی آموزش و پرورش این شهرستان به وی ابلاغ شد. 

خبر دیگر مربوط به امروز مربوط به تجمع اعتراضی کادر درمان و فعالان در عرصه غذا و دارو در اعتراض به بلاتکلیفی در حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است. 

امروز همچنین بار دیگر شاهد تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت خودرویی “طراوات نوین ریحان تاک” در برابر استانداری قزوین بودیم. در این حرکت اعتراض مالباختگان خشمگین با فریاد شعارهایشان در خیابان مقابل استانداری راهپیمایی کرده و خواستار بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته شان شدند.  شرکت طراوت نوین با مدیریت پاسدار محمدرضا غفاری و با همدستی سپاه پاسداران “صاحب الامر” قزوین و قوه قضائیه، پولهای هزاران تن از مردم را بالا کشیده و از تحویل خودرو خودداری میکند.

در رشت نیز تجمعی اعتراضی از سوی نانوایی ها بخاطر نبود آرد و وضع بد معیشتی شان انجام گرفت. فقر و فساد و بی تامینی موضوع مشترک اعتراضات مردمی در سطح جامعه است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۲۸ مه   ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …