تجمع  و راهپیمایی بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز و دیگر خبرها  

امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد بار دیگر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اهواز در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواست و مطالباتشان دست به تجمع و راهپیمایی زدند. روز گذشته نیز در شوشتر بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع داشتند. بعلاوه اینکه در هفتم خرداد در ادامه یکشنبه های اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر اهواز، کرمانشاه،  شوش و شوشتر تجمع اعتراضی بر پا کردند.

در این تجمعات بازنشستگان با شعارهایی چون ” تورم، گرانی، بلای جان مردم”، “هزینه‌ها دلاریه، حقوق ما ریالیه” صدای اعتراض خود را به گرانی ها بلند کردند. در اهواز بازنشستگان با سردادن سرود زیر بار ستم نمیکنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی اعتراض خود را به بساط توحش و بردگی حاکم اعلام داشتند.

همسان سازی حقوقها و افزایش آن به سبد هزینه ۲۵ میلیونی و  درمان رایگان دو  خواست فوری بازنشستگان است. بازنشستگان به مصوبه مزدی شورایعالی کار و اختلاسها و دزدیها اعتراض دارند.

بنا بر گزارشی دیگر بازنشستگان صنعت مس نیز در اعتراض به گرانی ها و وضع بد معیشتی خود مقابل  دفتر ریاست جمهوری تجمع کردند و در اعتراض به دزدی ها خواستار بازگشت استقلال صندوق مس شده و اعلام کردند ” اینکه صندوق خصوصی مس را به زیرمجموعه وزارت رفاه منتقل کرده‌اند، اصلاً برای ما قابل قبول نیست؛ ما پیش از این نیز بارها مطالبه‌گری و اعتراض کردیم؛ صندوق مس باید مستقل بماند”. به گفته بازنشستگان صندوق  بازنشستگی آنها از حق بیمه‌هایشان شکل گرفته و دارایی بین‌النسلی آن‌هاست و دولت نمی‌تواند یک‌جانبه در مورد آن تصمیم بگیرد.

مراجع قضایی جمهوری اسلامی در شهر سنندج برای ۹ فعال کارگری بازداشتی کمال کریمی، عبدالله خیرآبادی، هاجر سعیدی، حبیب‌الله کریمی، برهان سعیدی، اقبال پیشکاری، سیروان محمودی، شادمان عبدی و خبات محمودی، قرار وثیقه سنگین میلیاردی صادر کرده اند  که تنها خبات محمودی موفق به تودیع قرار وثیقه صادره شد و ۸ فعال کارگری دیگر هم‌چنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند. این کارگران در ۲۷ اردیبهشت در منزل پدر هومن عبداللهی، از جان‌باختگان اعتراضات سراسری، بازداشت شدند. این کارگران و همه بازداشت شدگان اخیر و زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ خرداد  ۱۴۰۲،  ۳۱ مه  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …