تجمع پرستاران در قزوین و شیراز و بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز و خبرهای دیگر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۹۸:تجمع پرستاران در قزوین و شیراز و بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز و خبرهای دیگر

امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر اهواز در اعتراض به فقر و گرانی و بی تامینی و بی پاسخ ماندن خواستهایشان بار دیگر در مقابل تامین اجتماعی تجمع کردند  و با راهپیمایی خود تا میدان فرهنگ صحنه با شکوهی از اعتراض را آفریدند. امروز در اصفهان نیز بازنشستگان مخابرات در مقابل اداره مخابرات کل استان تجمع داشتند. بازنشستگان تامین اجتماعی و بخش های مختلف بازنشستگان مدتی است که  در این رابطه در شهرهای مختلف تجمع و اعتراض داشته و یک کانون داغ اعتراضی در سطح جامعه هستند.یک موضوع اعتراض بازنشستگان مصوبه مزدی حکومت است که در شوش در همراهی با کارگران نیشکرهفت تپه با خواست لغو این مصوبه تجمعات بزرگی داشته اند. در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند: ” فقط کف خیابون ، بدست میاد حقمون”، “دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست”، “مشکل ما حل نشه، هر روز همین بساطه”، “حقوق بازنشسته پشت درهای بسته”، “درمان رایگان حق مسلم ماست”.

همسانسازی حقوقها و افزایش آن به سطح سبد هزینه ۳۰ میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها موضوعات اعتراض همه بازنشستگان است. بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه هستند و از خواستها و اعتراضاتشان باید فعالانه حمایت کرد.

امروز همچنین پرستاران در شیراز در اعتراض به سطح نازل حقوقها، فشار سنگین کاری، بیکارسازیها و تعرفه گذاری های پرستاری بار دیگر تجمع داشتند. در قزوین پرستاران با شعار ” مسئول بی‌کفایت استعفا استعفا” مقابل استانداری تجمع داشتند. و در شیراز پرستاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شعار ” تعرفه ما کجاست، توی جیبای کیاست؟!” مقابل این دانشگاه تجمع کرده بودند. از آغاز سال جاری شاهد دور جدیدی از اعتراضات پرستاران بوده ایم و از جمله این تجمعات در شهرهایی چون سنندج، تهران، مشهد ،  قزوین و اراک بر پا شده ست. استاندارد پایین بیمارستان ها همواره یک موضوع اعتراض پرستاران بوده است. اعتراض پرستاران به استاندارد پایین بهداشت و درمان مربوط به کل جامعه است و باید با وسیعترین حمایت ها پاسخ گیرد.

همچنین خبرها همچنان از ادامه حملات جنایتکارانه شیمیایی حکومت به مدارس گزارش میکنند. امروز دانش آموزان هنرستان دخترانه مهدی‌زاده‌نیا در مشهد، مدارس دخترانه فاطمه پزشکی و بیست و دو بهمن در مهرشهرکرج، دانش  آموزان مدرسه ای در حسن‌آباد سنندج  و یک مدرسه ابتدایی در روستای کمب چابهار که در شیفت صبح “دبستان پسرانه‌ی تقی‌زاده” و در شیفت بعداز ظهر “دبستان دخترانه‌ی ریحانه” است، هدف این حملات شیمیایی قرار گرفتند. این جنایت باید با اعتراضات سراسری علیه حکومت کودک کش پاسخ بگیرد. اعتصاب سراسری و تجمع مقابل مدارس و مراکز آموزش و پرورش یک پاسخ فوری علیه این جنایت است. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در مقابل تداوم این حملات مردم و بوِیژه خانواده های دانش آموزان را به ایجاد کمیته های مردمی برای حفاظت دانش آموزان، ایجاد زنجیره انسانی برای حفاظت از مدارس و تشکیل کلاسها در خیابان فراخوان داده است. باید فورا دست به کار شد . باید با تمام قوا  مقابل این جنایت شنیع و ضد انسانی ایستاد.

از سوی دیگر اعتراض علیه حجاب و روزهای شنبه بیحجابی سراسری ادامه دارد. روز گذشته دانشجویان دانشکده  هنرهای زیبا‌ی دانشگاه تهران در پاسخ به تذکر حجاب و توهین کارمند آموزش به دانشجویان جلسه امتحان را ترک کردند.

همچنین شعاردهی های شبانه همچنان در محلات مختلف جریان دارد. از جمله در شب گذشته مردم در شهرک باقری و سردار جنگل شعارهای اعتراضی سر دادند. مردم شعار میدادند:”مرگ بر خامنه ای”، و “جمهوری اسلامی نمیخوایم نمیخوایم”.  

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۲۶ آوریل ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …