تجمع کارگران شرکت گلتاش، اعتراض به توقیف خودرو به بهانه حجاب، بازداشت دوباره توماج صالحی و اخباری دیگر

امروز پنجشنبه نهم آذر ماه کارگران شرکت گلتاش زیرمجموعه شرکت پاکسان اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود تجمع کردند.در این تجمع کارگران به مشکلات معیشتی خود اعتراض کرده و بر ادامه اعتراض تا پاسخگویی به خواستشان تاکید کردند.

در این روز همچنین گروهی از مردم در اعتراض به توقیف برخی خودروها به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری، در مقابل ساختمان «پلیس امنیت اخلاقی» تجمع کردند. اعتراض علیه حجاب یک پرچم مهم انقلاب زن زندگی آزادی است. حکومت تلاش میکند این سنگر فتح شده مردمی را  ذره ای هم که شده بازپس بگیرد. افزایش چشمگیر بی حجابی پاسخ محکم مردم در تداوم انقلاب است.

خبر دیگر امروز مربوط به دستگیری دوباره توماج صالحی خواننده معترض رپ، آهنگساز و هنرمند محبوب مردمی است که به تازگی از زندان آزاد شده بود. او  در خیابانی در بابل از سوی عده ای از ماموران لباس شخصی مسلح حکومت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به مکان نامعلومی منتقل گردید.  توماج صالحی در ۲۷ آبان پس از تحمل ۲۵۲ روز زندان انفرادی و مجموعا یک سال و ۲۱ روز حبس ناعادلانه، با قید وثیقه از زندان اصفهان آزاد شد. او در کلیپ پانزده دقیقه ای خود بعد از آزادیش  ضمن تشکر از حمایت های مردمی و گفتن از شقاوت شکنجه گران جمهوری اسلامی از امید به پیروزی سخن گفت. توماج صدای خشم و اعتراض مردم است و در قلب همه جا دارد.  توماج و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. پاسخ جنایات جمهوری اسلامی تداوم هر چه قدرتمندتر انقلاب زن زندگی آزادی است.

در این روز همچنین تجمع و راهپیمایی اعتراضی ای از سوی جمعیت بزرگی از مالباختگان و سرمایه گذاران طراوت خودرو در قزوین انجام گرفت. در تجمع امروز مالباختگان معترض با شعار “عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، سرمایه ها توی جیب شماست امروز” صدای اعتراض خود را علیه چپاولگریهای حاکم و به سرقت رفتن اندوخته هایشان بلند کردند. شرکت طراوت خودرو، به مدیریت پاسداری به نام «محمدرضا غفاری» و با همدستی سپاه پاسداران «صاحب الامر» قزوین و قوه قضائیه، پول هزاران تن را در استان قزوین با وعده ی تحویل خودرو بالا کشیده است. جنبش مالباختگان یک جنبش بزرگ در ایران است که اندوخته های آنها توسط مشتی دزد و کلاش در همدستی با حکومتیان بالا کشیده شده است.

و بالاخره اینکه  نایابی گاز کپسولی و گرانی فاحش گاز کپسولی موجب شکل گرفتن صف های طویل و اعتراض مردم شده است از جمله امروز در  بندرعیاس مردم این صفها را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند. گاز های کپسولی یک قلم مهم معیشتی مردم است. یک گفتمان مردم معترض اینست که در حالیکه ایران دومین دارنده گاز طبیعی در جهان است آنها این چنین با مشکل گاز مواجه هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ آذر ۱۴۰۲،  ۳۰ نوامبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …