تحریم‌های جدید اروپا و آمریکا علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی به‌دلیل خشونت در کرانه باختری

اتحادیه اروپا اعلام کرد که به‌دلیل خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری، تحریم‌هایی را علیه چهار فرد و دو نهاد اعمال کرده است.

همزمان روز جمعه ۳۱ فروردین آمریکا نیز اعلام کرد که نهادهایی را که برای شهرک نشینان کرانه باختری سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند، تحریم می‌کند.

شورای اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «لِهاوا» یک گروه یهودی افراطی حامی برتری نژادی و «جوانان تپه» گروهی با گرایش‌های راست افرطی، دو نهادی هستند که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

«جوانان تپه» شامل نوجوانان و جوانان راستگرای شهرک‌نشینی است که به روی تپه‌ها با فلسطینان و نیز با ارتش و افراد امنیتی اسرائیل درگیر می‌شوند.

گروه‌های راست افراطی مانند «جوانان تپه» و «لهاوا» در نتیجه تخلیه ۳۱۵ شهرک در کرانه‌باختری که بیشتر جمعیت آن را یهودیان ملی-مذهبی تشکیل می‌دهند، تأسیس شدند.

اتحادیه اروپا همچنین «مئیر اتینگر» و «الیشا یِرِد»، دو رهبر «جوانان تپه» را نیز در فهرست تحریم‌های این اتحادیه افزود.

دولت جو بایدن نیز با متهم کردن دو پاسگاه اسرائیلی و سه شهرک‌نشین یهودی به تضعیف ثبات در کرانه باختری، آنها را تحریم کرد و از اسرائیل خواست که اقدامات بیشتری برای جلوگیری از خشونت‌های شهرک‌نشینان انجام دهد.

بر این اساس وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای، پاسگاه‌های موسوم به «مزرعه موشه» و «مزرعه تسوی» را مرکز اعمال خشونت علیه فلسطینیان دانست و تأکید کرد که خشونت‌های شهرک‌نشینان مانعی برای دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطین است.

دولت ایالات متحده ماه گذشته میلادی چهار اسرائیلی را متهم کرد که در خشونت‌های شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌های کرانه باختری نقش داشته‌اند و به این وسیله ناخشنودی خود را از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نشان داد.

اسرائیل در جنگ خاورمیانه در سال ۱۹۶۷ کرانه باختری را تصرف کرد و شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در این منطقه به طور مداوم در حال گسترش است.

فلسطینیان کرانه باختری را به عنوان بخشی از یک کشور مستقل آینده که شامل غزه و بیت‌المقدس شرقی نیز می‌شود، در نظر می‌گیرند. رادیوفردا

اینرا هم بخوانید

دفتر صدا و سیمای رژیم در جمهوری آذربایجان بسته شد!

​ایسنا به نقل از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته:”دفتر صدا …