تحصن زندانیان سیاسی زن در اوین در اعتراض به کشتار و بازداشت وسیع و شکنجه معترضان

گروهی از زندانیان زن در زندان اوین تهران، اعلام کردند در اعتراض به کشتار، خشونت و بازداشت وسیع و شکنجه معترضان و در «حصار دیوارها و پشت میله‌های آهنین» دست به تحصن می‌زنند تا از اعتصاب‌ها و تجمع‌های جاری در کشور حمایت کنند. 

«شنیدن فریاد اعتراض مردم از پشت دیوارهای بلند و سرد زندان، به خون کشیده شدن جوانان و دانشجویان سرزمین مان و بازداشت معترضان چون جان کندن سخت است. دل هایمان، فریادهایمان و مشت‌هایمان هر لحظه با دل ها و فریادهای مردم است.»

این بیانیه را کسانی چون نرگس محمدی، عالیه مطلب‌زاده، ژیلا مکوندی، هستی امیری، سپیده کاشانی، سپیده قلیان، ملیحه جعفری، الناز اسلامی، مهناز طراح، نازنین محمدنژاد، رها عسگری زاده، و گلاره عباسی امضا کرده‌اند.

در پایان این بیانیه همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به فروریختن این دیوارها و آزادی، آمده است: «در صورت آزادی بی شک در میان موج قدرتمند و خروشان اعتراضات و شانه به شانه به پاخاستگان و ستمدیدگان خواهیم بود. برای زنان، برای جوانان، برای دانشجویان، برای دانش آموزان، برای کارگران، برای معلمان، برای دگراندیشان، برای اقوام، برای اقلیت ها، برای کشته شدگان و برای تحقق آزادی و عدالت با مردم سرزمین مان همراه شده ایم.»

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …