ATTENTION EDITORS - VISUAL COVERAGE OF SCENES OF INJURY OR DEATH A man carries the body of a dead child, after what rescue workers described as a suspected gas attack in the town of Khan Sheikhoun in rebel-held Idlib, Syria April 4, 2017. REUTERS/Ammar Abdullah

ترامپ: حمله شیمیایی به ادلب، کاری فراتر از خط قرمزهاست

وی در یک نشست خبری در کاخ سفید، بمباران شیمیایی ادلب را کاری فراتر از عبور از خطر قرمزها دانست و گفت: «بعد از حمله شیمیایی، رویکردم درباره اسد دچار تغییر زیادی شد.»

دونالد ترامپ که به همراه، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن هاشمی در این نشست خبری حاضر شد، بمباران شیمیایی روز سه‌شنبه به ادلب را به شدت محکوم کرده و اتفاقات ناگواری که رژیم اسد در حال انجام آنهاست را غیرقابل قبول خواند.

رئیس‌جمهوری آمریکا کشتار کودکان بی‌گناه با گاز شیمیایی را کاری فراتر از عبور از خطوط قرمز توصیف کرد و گفت: تهدیدات دولت اوباما درباره استفاده از سلاح شیمیایی توسط رژیم بشار اسد، پوچ و تو خالی بود. بعد از حمله شیمیایی، رویکرد من درباره اسد دچار تغییر زیادی شد.»

ترامپ درباره اوضاع آوارگان سوری نیز تاکید کرد کشورش خود را ملزم به تقویت روابط با پادشاهی اردن و حمایت از این کشور می‌داند. او افزود: «ما کمک‌های بیشتری برای رویارویی با بحران آوارگان در اختیار اردن قرار می‌دهیم.»

پادشاه اردن نیز بمباران شیمیایی خان شیخون را “ناکامی دپیلماسی بین‌المللی” خواند و تاکید کرد: «ما باور داریم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا اجازه تکرار حملات شیمیایی در سوریه را نخواهد داد.»

ملک عبدالله دوم چالش‌های موجود را تهدیدی برای امنیت بین‌المللی دانست و از همه کشورها دعوت کرد راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه مشارکت کنند.

دونالد ترامپ پیش از این گفته بود درباره آنچه در سوریه رخ می‌دهد، با اشاره به کشتار خان شیخون که در نتیجه آن بیش از 100 نفر از جمله تعداد زیادی کودک کشته شدند، این اتفاق نقض وحشتناک اصول انسانی است.

دونالد ترامپ در ادامه نشست خبری گفت دنیایی پر از آشوب به او به ارث رسیده و او برای حل این مشکلات تلاش خواهد کرد. در همین زمینه ترامپ به توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت: «این توافق یکی از بدترین توافق‌ها است و اصلا نباید حاصل می‌شد.»ترامپ درباره مشکلات فلسطین و اسرائیل نیز گفت: «درباره موضوع صلح با فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کردیم و برای تحقق صلح تلاش می‌کنیم.»العربیه

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …