به دنبال اعتراضات گسترده و قدرتمند مردم، دولت لبنان مجبور شد, استعفا بدهد! استعفای دولت دیاب ضربه ای مهلک بر گروه تروریستی حزب الله و حامی آن جمهوری اسلامی می باشد

*دولت لبنان استعفا داد. اعتراضات قدرتمند و مبارزات پرشور مردم در چند روز اخیربر علیه حکومت نژادی و قومی و مذهبی حاکم بر لبنان بالاخره دولت این کشور را وادار به استعفا کرد. دیاب، نخست وزیر لبنان در توجیه استعفای دولتش گفته : اکنون زمانی است که باید “بسوی مردم برگردیم” و در همین راستا دولت لبنان استفعای خود را اعلام می‌کند”.

وی اعتراف کرده که نخبگان سیاسی لبنان دهها است که برسر کار هستند و مشکلات ناشی از آن همه جا را فرا گرفته است. وی تاکید کرد که دولت نمی تواند با چنین سطحی از فساد برخورد و مقابله کند.همزمان با سخنان دیاب مردم در بیروت در حال تظاهرات هستند.

*خبرگزاری‌ها از لبنان گزارش داده‌اند که دولت این کشور استعفا داده است و نخست وزیر به‌زودی به طور رسمی این استعفا را اعلام می‌کند.حمد حسن وزیر بهداشت لبنان نیز در گفت‌وگو با رویترز این خبر را تایید کرده است.

*تا بعد از ظهر روز دوشنبه 6 وزیر دولت لبنان استعفا داده اند. احتمال سقوط دولت میرود.همزمان گروه‌های مختلف لبنانی دعوت به تجمع در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری و درخواست استعفای رئیس‌جمهوری لبنان کردند. رژیم حاکم بر لبنان در هراس از تعرض مجدد مردم به اماکن دولتی هزاران نیروی نظامی را در مرکز بیروت و در اطراف امکان و وزارتخانه های دولتی مستقر کرده است. «جنبش مردمی» در لبنان روز دوشنبه ۱۰ اوت برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در میدان «ریاض الصلح» در مرکز بیروت فراخوان دادند.این تجمع اعتراضی که قرار است امروز دوشنبه ساعت ۱۲:۰۰ ظهر به وقت گرینویچ برگزار شود، همزمان با تشکیل جلسه‌ای برنامه ریزی شده از سوی دولت لبنان صورت می‌گیرد.عکس منطقه اطراف پارلمان لبنان

*رادیو فردا،بیروت برای دومین روز متوالی صحنه اعتراض ده‌ها هزار نفری بود که خواهان استعفای دولت و خلع سلاح حزب‌الله هستند‌.درگیریها در اطراف مجلس شدید میباشد.

*بر اساس تازه ترین اخبار و گزارشات از بیروت معترضان لبنانی برای دومین شب متوالی در مرکز بیروت به خیابان آمدند و مقابل پارلمان تجمع کردند.معترضان وارد ساختمان وزارت کار و ترابری لبنان شده‌اند. در تصاویر منتشر شده دود و آتش در خیابان‌ها دیده و صدای شلیک گاز اشک‌آور و فریاد معترضان شنیده می‌شود..بی بی سی گزارش داده عده ای سعدی داشته اند وارد پارلمان بشوند.در یک سوی خیابان نیروهای ضد شورش ایستاده‌اند و در سوی دیگر معترضان سنگ پرتاب می‌کنند. شماری از نظامیان هم معترضان را دنبال می‌کنند.

*رادیوفردا به نقل از رویترز:بر اساس این گزارش، معترضان وارد ساختمان چندین وزارتخانه شده و در تلاش هستند از «میدان شهدا» راه خود را به ساختمان پارلمان باز کنند.

رویترز می‌نویسد که در میدان شهدا، پلیس ضدشورش با گاز اشک‌آور و باتوم به مقابله با هزاران معترض برخاسته است.وحید جمال، یکی از معترضان که بی‌کار است، به این خبرگزاری گفته است: «ما به رهبران کشور بارها فرصت دادیم تا به ما کمک کنند، اما همیشه ناموفق بودند. می‌خواهیم همه آنها بروند، خصوصا حزب‌الله که نیروهای نظامی‌اش مردم را با سلاح می‌ترسانند.»

اخبار روز گذشته

*اعتراضات و درگیریهای در اطراف مجلس و محل استقرار اماکن دولتی امروز عصر کماکان ادامه داشت. بر اساس تازه ترین خبر ها بیش از ٢٠٠ نفر از دیروز به این طرف زخمی شده اند.وزیر اطلاع‌ رسانی لبنان در اعتراض به وضعیت فعلی و برای همراهی با مردم معترض، استعفا کرد. منال عبدالصمد نجد، اولین وزیر لبنانی بود که استعفا داد. رسانه ها همچنین ازاستعفای دمیانوس قطار، وزیر محیط زیست لبنان خبر داده اند.رسانه‌های محلی لبنان پیشتر گفته بودند که دست‌کم دو وزیر دیگر قصد استعفا دارند. دیروز هم پنج نماینده مجلس از جمله سه عضو حزب کتائب استعفا دادند.دولت لبنان اعلام کرده عامل شکستن قاب عکس عون دستگیر شده است.

*کمیته وکلای مدافع معترضان، در جریان تظاهرات شنبه 8 اوت، دستگیری دست کم 20 تن را رصد کرده و در پادگان الحلو به دیدار آنها رفته ‌است. کمیته وکلا با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده که با این اقدام مخالف است و این حرکت به‌معنای نقص حریم شخصی معترضان و تلاشی حقیرانه از سوی مقامات، جهت زیر سؤال بردنِ «مشروعیتِ خشم مردم است… ما خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان هستیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: رسانه‌ها و کمیته‌های (حقوقی)، روایتگر و نظاره‌گر ده‌ها معترضی بودند که با خشونتی فزاینده و نقض قوانین از سوی پلیس ضدشورش، ارتش و نیروهای امنیتی مواجه شدند، چرا که بسیاری از جراحات به‌بار آمده با گلوله «تفنگ پمپ اکشن» مورد اصابت در سر، چشم، قفسه سینه و پاهای معترضان ثبت شده‌است. چنین رویه‌ای مستلزم انتقال آنان (بیش از 50 معترض) به بیمارستان است که در این بین، روزنامه‌نگاران و یکی از وکلای کمیته نیز به دلیل پرتاب بمب خوشه‌ای حاوی گلوله، به‌صورت جدی مجروح شدند.

در بیانیه این کمیته آمده‌است: بسیاری از معترضین برای خارج شدن گلوله از بدن، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که این امر به دلیل شیوع ویروس کرونا و قتل‌عام بندر بیروت، به فرسودگی و رنج پرسنل بهداشت و درمان ما هم افزود.»

این کمیته از مقامات قضایی و رهبری ارتش، خواست تحقیقات فوری در مورد اعمال خشونت نیروها علیه تظاهرکنندگان را آغاز کنند.

*تظاهراتها و تجمعات هزاران نفری مردم علیه رژیم دزد و سرکوبگرحاکم بر لبنان در منطقه استقرار مراکز دولتی و نظامی شب گذشته نیز ادامه داشت. بیشترین اعتراضات و جنگ و گریز مردم معترض با نیروهای سرکوبگر رژیم در اطراف مجلس، اداره مخابرات و رادیو تلویزیون بود. شب گذشته چندین مرکز و بانک دولتی مورد حمله مردم معترض قرار گرفت و به آتش کشیده شد.باندهای تروریست حزب الله و گروههای آدمکش تروریست مورد حمایت جمهوری اسلامی جرات نزدیک شدن به مناطق تحت کنترل تظاهر کنندگان را نداشته و عملا از مرکز بیروت فرار کرده اند. روز گذشته نخست وزیر لبنان ناچار شده در تلویزیون حکومتی ظاهر شده و وعده های همیشگی را بدهد. وی وعده انتخابات آزاد داد. در حین سخنرانی این جناب دهها هزار نفر از معترضان شعار انقلاب و سرنگونی را سر می دادند.برای امروز یکشنبه ٩ اوت دوباره فراخوان تظاهرات داده شده است.

گزارشات روز شنبه ٨ اوت:اعتراضات بیروت. شعار علیه جمهوری اسلامی و حزب الله، نصب پلاکارد انقلاب بر سر در وزارت خارجه لبنان.زخمی شدن 170 نفر از معترضان.در تازه ترین اخبار پیرامون ورود مردم معترض به ساختمان وزارت خارجه، دولت لبنان و رسانه های حکومتی ادعا کرده اند که معترضان را مجبور به خروج از این وزارتخانه کرده اند. لازم به توضیح است در جریان تظاهرات بعد از ظهر روز شنبه در بیروت مردم معترض موفق به ورود به ساختمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی از جمله وزارت خارجه، انرژی و بازرگانی شده اند. نگ و درگیری خیابانی در اطراف این وزارتخانه ها چند ساعت ادامه داشته است.بر اساس آخرین اخبار در جریان تظاهرات امروز ١٧٠ نفر از مردم زخمی شده اند.

ساعت 6 بعد از ظهر این روزساختمان وزارت خارجه لبنان به تصرف تظاهرکنندگان درآمده و پرچم قرمز «اینجا پایتخت انقلاب است» در ورودی آن نصب شده است. معترضان وزارت خارجه را تصرف کرده و اعلام کرده اند اینحا مقر فرماندهی انقلاب می باشد.شعار علیه دخالت های جمهوری اسلامی و حزب الله داده میشود. هزاران نفر در اطراف مجلس و مراکز دولتی دست به تظاهرات زده اند. مردم شعار می دهند انقلاب انقلاب تا سرنگونی. مرگ بر دولت فاسد و دزد.. هزاران پلیس در منطفه در صدد جلوگیری از ورود مردم به منطفه اماکن و مقرهای دولتی هستند. مجلس در محاصره مردم است. وزارت خارجه در دست مردم.نیروهای نظامی در حال تلاش برای بیرون کردن مردم از وزارت خارجه می باشند. مجموعه گزارشات امروز ضمیمه می باشد.

فیلم

فراخوان به تظاهرات بزرگ علیه سیاستهای دولت لبنان عصر روز شنبه ٨ اوت! ارزیابی اولیه حاکی از شرکت بیش از ١٠٠ هزار نفر در این تظاهرات می باشد.به گزارش شبکه تلویوزیون آلمانیWelt دهها گروه و سازمان مردمی در لبنان برای روز شنبه ٨ اوت فراخوا ن به تجمع بزرگ و سراسری علیه سیاستهای دولت این کشوردر بیروت داده اند. خبرنگار این شبکه تلویزیونی از محل برگزاری تجمع در بیروت پیرامون خواست اصلی این تطاهرات میگوید: شعار اصلی این تظاهرات علیه فساد و دزی و فقر و فلاکت و علیه سیاستهای دولت لبنان می باشد. وی در ادامه میگوید تظاهر کنندگان تاکید دارند که دولت بی کفایت، فاسد و دزد می باشد. وی با اشاره به گفتگوهایی که با مردم حاضردر میدان تجمع انجام داده؛ میگوید: بعد از انفجار مهیب در بیروت نارضایتی از وضعیت اقتصادی و علیه سیاستهای دولت دوباره بالا گرفته است. گرانی بیداد می کند، امکانات بهداشتی وجود ندارد. احزاب وباندهای سهیم در دولت و نظام فاسد عامل اصلی فلاکت و همه بدبختی هاهستند. به همین دلیل است شعارهای نظیر همه اینها؛ منظور سران نظام فاسد باید اعدام شوند، شنیده میشود.گزارشگر این شبکه در ادامه میگوید انتظار میرود بیش از ١٠٠ هزار نفر عصر امروز یک بار دیگردر بیروت دست به تظاهرات ضد دولتی زده و خواستهایشان را مطرح خواهند. گروههای مختلف مردم در حال وارد شدن به میدان محل تجمع می باشند. متقابلا فعلا نیروهای نظامی در فواصل دورتری موضع گرفته اند. وی دست آخر تاکید میکند این بزرگترین رویایی مردم معترض به دولت بعد از شیوع کرونا می باشد. زنده باد مبارزات مردم لبنان علیه رژیم مافیایی دار و دسته های تروریستی حاکم بر این کشور.

مردم معترض علیه حزب و رهبر این جریان تروریستی و علیه جمهوری اسلامی شعار می دهند. شعار انقلاب و انقلاب تا سرنگونی نظام فاسد سر داده میشود. خبرنگار آلمانی از منطقه درگیری در اطراف مجلس گزارش داده که به سوی مردم تیر اندازی میشود و تعدادی کشته و زخمی شده اند. گروههایی از تظاهرکنندگان موفق شده اند به ساختمان پارلمان لبنان نزدیک شده و دسته هایی از مردم معترض در حال رسیدن به این منطقه می باشند. هزاران پلیس در اطراف منطقه پارلمان و مراکز دولتی برای جلوگیری از تعرض مردم مستفر شده اند پلیس وحشیانه به تظاهر کنندگان با گاز اشک آور و سلاح گرم حمله کرده است. منطقه پارلمان تبدیل به صحنه جنگ مردم و نیروهای نظامی شده است. تازه ترینتصاویر از این منطقه که الجزیر مخابر کرده است

پخش زنده اعتراضات ضد حکومتی امروز در لبنان از الجزیره هزاران لبنانی علیه دولت و حزب‌الله شعار دادند پلیس برای جلوگیری از ورود معترضان به پارلمان، گاز اشک‌آور به مردم پرتاب کرده است.هزاران نفر علیه دولت و مشخصا گروه تروریست حزب الله لبنان شعار می دهند. در بخش های مختلف شهر اعتراضات ادامه دارد. لازم به توضیح است قبلا فراخوان این تظاهرات در مدیای اجتماعی پخش شده بود.برای مشاهده فیلم کلیک کنیدhttps://www.youtube.com/watch?v=taAYP6uAGvs&feature=emb_logo&fbclid=IwAR2O8XEvEv2aD1dri55CoQUkJ5y1mtED5AsadSH17hR5fLO9RpgKE6twCG0

لینک پخش زنده بعد از ظهر از بیروت

https://www.youtube.com/watch?v=taAYP6uAGvs&feature=emb_logo&fbclid=IwAR2O8XEvEv2aD1dri55CoQUkJ5y1mtED5AsadSH17hR5fLO9RpgKE6twCG0

*تازه ترین خبر از تظاهرات امروز شنبه در لبنان:شماری از لبنانی‌ها روز شنبه با حضور در خیابان‌های پایتخت، از کشورهای خارجی خواستند تا اداره این کشور را برعهده بگیرند.طبق گزارش رویتر، پلیس ضد شورش لبنان به سمت تظاهرات کنندگانی که در تلاش برای عبور از موانع برای رسیدن به ساختمان پارلمان در مرکز بیروت بودند، گاز اشک آور شلیک کرد.*گروههایی از مردم تظاهر کننده درمرکز بیروت عصر شنبه 8 اوت با شعار «روز حساب» وبا سردادن شعار «انقلاب انقلاب» در حال اعتراض در اطراف ساختمان مجلس این کشور می باشندو نیروهای امنیتی در تلاش هستند معترضان را پراکنده بکنند فیلم تلویزیونی المباشر


اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …