تظاهرات بزرگ در ایتالیا در محکومیت خشونت علیه زنان

به دنبال قتل یک دانشجو در ماه جاری، ده‌ها هزار نفر در اعتراضاتی در سراسر ایتالیا شرکت کرده‌اند تا خواستار پایان خشونت علیه زنان شوند.

جمعیت‌های بزرگی در میلان و ناپل جمع شدند و در مرکز رم، پایتخت، ازدحام جمعیت باعث راه‌بندان شدید شد.رئیس جمهور ایتالیا گفت که قتل این زن قابل تحمل نیست.

داده‌های وزارت کشور ایتالیا نشان می‌دهد که ۱۰۶ زن تاکنون در سال جاری کشته شده‌اند، که گفته می‌شود ۵۵ مورد آنها به دست شریک زندگی یا شریک سابق بوده است.

تظاهرات در میان خشم عمومی از قتل خانم چکتین، دانشجوی ۲۲ ساله رشته مهندسی زیست‌پزشکی که قرار بود هفته پیش از دانشگاه پادوا فارغ‌التحصیل شود روی می‌دهد.

برای این روز چند رویداد از جمله راهپیمایی، دو، پیاده‌روی، تحصن و حتی معاینه توسط متخصص زنان برای افزایش آگاهی درباره خشونت‌های جنسیتی و پدرسالاری در ایتالیا برنامه‌ریزی شده بود.

جینو چکتین، پدر خانم چکتین، در این روز برای دانشجویان دانشگاه پادوا سخنرانی کرد و نیمکت قرمزی را در محوطه دانشگاه به بزرگداشت یاد کلیه قربانیان خشونت علیه زنان رونمایی کرد.

او گفت: «هیچ چیز جولیا را به ما برنمی‌گرداند، اما من می‌خواهم مرگ او سرچشمه ابتکارات خوب زیادی باشد.»خانم چکتین در روز ۱۱ نوامبر ناپدید شد، زمانی که او و فیلیپو تورِتا برای خرید لباس فارغ‌التحصیلی بیرون رفتند.

این زوج ناپدید شدند، اما به گفته قاضی محقق تصاویر دوربین‌های سی‌سی‌تی‌وی (مداربسته) چند روز بعد آقای تورتا، ۲۲ ساله، را درحال زدن شریک سابقش در یک پارکینگ در نزدیکی خانه او در ویگونوو در نزدیکی ونیز نشان داد.جسد او در یک جوب پیدا شد.

تورتا در نزدیکی شهر لایپزیگ آلمان بازداشت شد که بعد از صدور حکم جلب بین‌المللی و شروع عملیات تعقیب او بود.او عصر روز شنبه به ایتالیا بازگردانده شد و هنوز رسما متهم نشده است.

به گزارش وبسایت خبری کوریر دل وِنِتو او در زندانی در ورونا نگهداری می‌شود و جلسه استماع اولیه روز سه‌شنبه انجام خواهد شد.جیورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، نسبت به تاریخ طولانی خشونت علیه زنان توسط همسران و شرکا ابراز خشم کرده است.

خانم ملونی قول داده است که یک کمپین آموزشی تازه را در مدارس برای مقابله با آنچه می‌گوید فرهنگ همچنان رایج خشونت ضدزن است راه بیاندازد. بی بی سی

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …