Displaced Iraqis flee their homes as Iraqi forces battle with Islamic State militants, in western Mosul, Iraq March 24, 2017. REUTERS/Suhaib Salem

تلفات در میان غیر نظامیان باعث “کندی جنگ”در بخش غربی موصل شد

العربیه:به دنبال کشته شدن شمار زیادی از غیر نظامیان در موصل در اثر بمباران هوایی هفته گذشته اکنون ارتش عراق و نیروهای ائتلاف بین المللی درصدد تغییر تاکتیک جنگی خود در موصل هستند.

به گزارش العربیه نیروهای عراقی در ادامه عملیات بازپسگیری بخش غربی موصل در حال حاضر تا نزدیکی مسجد بزرگ «النوری» پیشروی کرده‌اند، اما برای جلوگیری از کشته شدن غیر نظامیان در این مناطق سیر عملیات را کندتر کردند.

از سوی دیگر تک تیر اندازان داعش با سنگر گرفتن بر بام خانه های اطراف مسجد ورود نیروهای ارتش عراق به اطراف مسجد را تقریبا ناممکن کردند.

داعش همچنین اغلب کوچه‌ها و خیابان‌های باریک منتهی به مناطق اطراف مسجد «النوری» را با خودروهای بمبگذاری شده و افراد انتحاری بسته است.

طبق این گزارش عملیات جنگی در مرکز موصل و در محله‌های قدیمی همچنان به کندی پیش می رود. ارتش عراق برای پیشبرد سیر عملیات نظامی در مرکز شهر، گروهی از مهندسین متخصص جهت ختثی کردن مین‌ها و بمب های کارگزاری شده، به بخش غربی شهر اعزام کرده است.

همزمان با حمله ارتش عراق به مناطق غربی موصل، نیروی‌های وابسته به «دستگاه مبارزه با تروریسم» نیز جنگ با تندرو ها را کوچه به کوچه به پیش می برند.

همزمان با این پیشروی های کند و محتاطانه ارتش عراق، نیروی هوایی این کشور در یک حمله هوایی در منطقه البعاج واقع در تلعفر شماری از فرماندهان داعش را در هدف قرار داد.

طبق گزارش منابع نظامی عراق در این حمله هوایی چند تن از فرماندهان داعش کشته شدند.

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …