تهاجم نظامی روسیه به اوکراین وارد صدمین روز خود شد.

یورونیوز:جنگ اوکراین ۱۰۰ روزه شد؛ بریتانیا: روسیه به هیچ یک از اهداف راهبردی اولیه نرسیده است.آوارگی میلیون‌ها نفر، کشت هشدن ده‌ها هزار غیرنظامی و نظامی!

در حالی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین وارد صدمین روز خود شد که ایالات متحده‌ آمریکا و اروپا به‌طور مرتب بر میزان تحریم‌ها علیه این کشور اضافه می‌کنند اما مسکو همچنان به پیشروی خود در خاک اوکراین ادامه می‌دهد با این حال مقامات نظامی بریتانیا می‌گویند که روسیه به هیچ یک از اهداف راهبردی اولیه خود در اوکراین نرسیده است.

این جنگ که به‌عنوان بدترین تهاجم نظامی در اروپا در دهه‌های اخیر شناخته می‌شود باعث آوارگی میلیون‌ها نفر شده است. ده‌ها هزار غیرنظامی و نظامی در آن کشته شده‌اند و ویرانی کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پل‌ها، مدارس و منازل مسکونی را در پی داشته است.روسیه تاکنون بخش‌های زیادی از اراضی اطراف شبه‌ جزیره کریمه را که مسکو هشت سال پیش به خاک خود ضمیمه کرده بود، تصرف کرده است.این کشور همچنین توانسته است راه اوکراین را به‌طور کامل به دریای آزوف قطع کند و سرانجام پس از یک محاصره سه ماهه، کنترل کامل بندر کلیدی ماریوپل را به دست آورد.

در همین حال امین عوض، هماهنگ‌کننده سازمان‌ملل متحد برای بحران اوکراین در صدمین روز تهاجم روسیه گفت که این جنگ برنده‌ای نخواهد داشت. وی در بیانیه‌ای افزود: «این جنگ هیچ برنده‌ای ندارد و نخواهد داشت. ما به صلح نیاز داریم. جنگ باید پایان یابد.»
وی تصریح کرد که در کمتر از سه ماه، نزدیک به ۱۴ میلیون اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند که اکثریت آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …