توماج، نیکا و “زن زندگی آزادی” در میتینگ‌های اول مه– اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انقلاب زن زندگی آزادی و اسم و عکس توماج صالحی در روز جهانی کارگر در شهرهای مختلف اروپا، استرالیا و کانادا طنین انداخت.

تحت تاثیر انقلاب زن زندگی آزادی و درست چند روز پس از تظاهرات‌ های بزرگی که در ۶۰ شهر جهان علیه حکم اعدام توماج و علیه یورش وحشیانه حکومت به زنان سازمان داده شد، ایرانیان زیادی در راهپیمایی‌ها و میتینگ‌های اول مه در بسیاری از شهرهای آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد، اتریش، هلند،‌ استرالیا، کانادا و  … حضور یافتند، با عکس‌ها و پلاکاردهایی از توماج، با پخش ترانه‌های توماج و با شعار زن زندگی آزادی، پوسترهایی از کارگران زندانی، از نیکا و دیگر جانباختگان انقلاب، از کارگران زندانی و بنرهایی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران و یا سپاه پاسداران تروریست است و جمهوری اسلامی باید بایکوت شود.

نفس شرکت طیف وسیعی از ایرانیان در مارش‌ اول مه در کنار اتحادیه‌های کارگری نیز حائز اهمیت بود و طیفی از فعالین سیاسی ایرانی را به هم نزدیک کرد.

فعالین حزب کمونیست کارگری در اکثر این تجمعات با تجهیزات کامل، باندرول‌ها، پلاکاردها و پوسترهای مختلف و بلندگوهایی برای شعار دادن به رسم همه سال‌های گذشته فعالانه حضور داشتند. امسال اما تفاوتش با سال‌های قبل این بود که ایرانیان زیادی نیز در این روز حضورداشتند و فضای اعتراض و انقلاب مردم ایران را در ابعاد وسیعی منعکس کردند.

اینرا هم بخوانید

چند ساعت مانده به مراسم افتتاحیه المپیک، شبکه راه آهن فرانسه به دلیل «خرابکاری گسترده» مختل شد

شرکت راه‌آهن دولتی فرانسه می‌گوید یک «خرابکاری گسترده» با هدف فلج کردن شبکه قطارهای پرسرعت …