جنبش دادخواهی کولبران و سوختبران علیه جنایات جمهوری اسلامی اعلام وجود میکند

روز ۲۲ مهرماه به عنوان روز کولبر و سوخت بر در حمایت از کولبران و سوختبران و قربانیانی نامگذاری شد که عزیزانشان توسط قاتلان حکومت اسلامی به قتل رسیده‌اند و یا شمار زیادی از آنان معلول و برای همیشه توانایی راه رفتن و کار کردن را از دست داده و در شرایط مرگ و زندگی قرار گرفته‌اند. کولبری و سوخت بری آخرین تقلا برای زنده ماندن جهت امرار معاش در مناطق مرزی کردستان و سیستان و بلوچستان برای بسیاری از خانواده‌های کارگرانی است که از ابتدایی ترین حق اشتغال و بیمه درمانی یا بیکاری محروم ماندەاند. شغلی کاذب که در شان هیچ انسانی نیست ولی به دلیل تامین نیازها و مایحتاج اولیه زندگی این راه پر ریسک و خطر تنها راه باقی مانده ایست که از روی اجبار باید به آن روی بیاورند.


جمهوری اسلامی در چند ده سال گذشته هیچگونه اقدامی در جهت قانونی کردن مرزهای تردد و اشتغال زایی در مناطق کردستان و سیستان و بلوچستان برای این قشر زحمتکش از کارگران انجام نداده، از این رو اقدام به کشتار وحشیانه و سرکوب سیستماتیک آنان نموده و کارنامه ای وحشتناک از جنایات هر روزه این حکومت علیه کولبران و سوخت بران روی سر جمهوری اسلامی سنگینی میکند. دادخواهی خانواده کولبران و سوختبران شروعی است برای محاکمه تک تک قاتلان و جنایتکاران، عاملین و آمرین این کشتار عامدانه است و هدف از این کارزار پیوست شدن تمام آحاد جامعه هم در حمایت از این دادخواهی و هم در محکومیت جمهوری اسلامی برای پایان دادن به این کشتارها و جنایات روزمره حکومتی است.


ما خانواده‌های دادخواه کولبران و سوخت بران همگان را دعوت میکنیم تا به این کارزار بپیوندند و با حمایت خود جنبش دادخواهی را با هم قویا به پیش ببریم و نقطه پایانی بر این اعدام‌ها و ترورهایی بگذاریم که علیه سوختبران و کولبران هر روزه تکرار می‌شود. خانواده کولبران و سوختبران و قربانیان حکومتی را فرامیخوانیم این کارزار را کیفرخواست خودشان علیه جنایات جمهوری اسلامی پشتیبانی کنند.
کانال دادخواهی کولبران و سوختبران
یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰

اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …