جنتی، اختلافات باندی و انتخابات

جنتی دبیر شورای نگهبان گفته است:به دنبال نامزد اصلح باشید/ برخی مسئولان تصور می‌کنند آب و نان ما هم از سوی آمریکا تأمین می‌شود/ برای حفظ اسلام اگر لازم باشد همه شهید می شویم

آنچه ما به عنوان شورای نگهبان باید به دنبال آن باشیم حاکمیت قانون است. دولت و مجموعه حاکمیت، همینطور مردم و نامزدها همه باید تابع قانون باشند.
وی با بیان این‌که «اسلام مخالف شادی نیست»، تأکید کرد: پیشوایان ما، هیچ‌گاه شادی حلال را منع نکرده‌اند بلکه به تشویق و ترغیب آن نیز پرداخته‌اند. آن چیزی که ممنوع شده است، لذات نامشروع است؛ چراکه مطابق آیات قرآن کریم، چشم و گوش و قلب ما در برابر خداوند مسئول است.
اکنون نیز علی‌رغم شعار مرگ بر آمریکا از سوی مردم باید ببینیم که چه بر سر ما آمده است که برخی فکر می‌کنند باید با آمریکا و دشمنان کنار بیاییم؟ چرا تصور می‌کنند که آب و نان ما هم از سوی آمریکا تأمین می‌شود؟! این چه بی‌عقیدگی به اسلام، قرآن و جهاد فی‌سبیل‌الله است که در بین بعضی مسئولین پیدا شده است؟ آیا جوان‌های ما به شهادت رسیدند که با آمریکا بر سر یک میز بنشینیم و مصالحه کنیم؟

وی هم‌چنین با اشاره به مقوله انتخابات، اظهار داشت: آن چیزی ما به عنوان شورای نگهبان باید به دنبال آن باشیم حاکمیت قانون است. دولت و مجموعه حاکمیت، همینطور مردم و نامزدها همه باید تابع قانون باشند.
توصیه من به مردم هم این است که به دنبال نامزد اصلح باشند. نامزدی که امانتدار است، صداقت دارد، در سابقه او حیف و میل بیت‌المال موجود نیست. به فکر محرومین و مستضعفین است. لازمه این انتخاب هم بیداری مردم است.

برگرفته از سایت شورای نگهبان

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …