حداقل هزینه زندگی۴میلیون شد

علی خدایی از باندهای شوراهای اسلامی کار و عضو شورای عالی کار حکومت گفته است: بر اساس محاسبات صورت گرفته در هفته اول آذرماه با بررسی گزارش‌های مراجع رسمی آماری، هزینه های حداقلی زندگی در یکماه به ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستمزد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی یک خانوار سه نفر فقط ۲۵ درصد از کل هزینه ماهیانه را پوشش می‌دهد، افزود: بنابراین دستمزد این گروه از کارگران ۷۵ درصد تا رسیدن به میزان تامین حداقلی زندگی فاصله دارد.

وی تاکید کرد: البته این به معنای آن نیست که افزایش ۷۵ درصدی دستمزد می تواند هزینه معیشت را پوشش دهد، بلکه برای رسیدن دستمزد به هزینه معیشت یک فاصله ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومانی وجود دارد که برای جبران این فاصله، دستمزد باید حدود ۱۸۰ درصد افزایش پیدا کند. با این حال و  با وجود گذشت ۶ ماه از درخواست نمایندگان کارگری برای بازنگری در دستمزد ۹۷ ، اخیرا شورای عالی کار در اقدامی عجیب، موضوع افزایش حق مسکن کارگران را در دستور کار قرار داده است و یک جلسه را برای «افزایش حق مسکن ۴۰ هزار تومانی» برگزار کرده است اما خبری از مذاکرات مزدی نیست. برگرفته از مهر

اینرا هم بخوانید

نیویورک تایمز: ایران خود را برای حمله اسرائیل آماده می‌کند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام ایرانی از جمله دو مقام سپاه …