حضور خانواده‌های زندانی سیاسی در خطر اعدام مقابل زندان اوین

روز گذشته طی تماسی با خانواده‌های چهار زندانی سیاسی به نام های #پژمانفاتحی ، #محمدفرامرزی، #وفاآذربار و #محسنمظلوم جهت ملاقات به زندان اوین فراخوانده شدند.خطر اعدام جدی است

*************

خبر چند ساعت پیش در این مورد

گزارش‌ها حاکی است که خانواده‌های چهار زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام به نام‌های پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار برای ملاقات با فرزندانشان به زندان اوین فراخوانده شده‌اند.این خانواده ها ابراز نگرانی کرده‌اند که این ملاقات ممکن است آخرین ملاقات این چهار زندانی سیاسی کُرد باشد.

بیان عظیمی، همسر پژمان فاتحی، با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «امروز از سوی شعبه اجرای احکام و نهادهایی امنیتی همزمان با خانواده چهار زندانی سیاسی کُرد تماس گرفته شد تا فردا صبح برای ملاقات با فرزندانشان به اوین مراجعه کنند.»

همسر پژمان فاتحی اضافه کرد: «از مردم ایران، مردم کردستان و همه سازمان‌های بین‌المللی تقاضای کمک دارم.»او می‌گوید خانواده‌های این چهار زندانی سیاسی در «راه تهران »هستند و این «ممکن است آخرین ملاقات» آنها باشد.

ماریا محمودی، همسر محمد فرامرزی، نیز در ویدئویی با اشاره به حضور خانواده‌های این زندانیان در مقابل زندان اوین، از «مردم ایران» در خواست کمک کرده است.

وکیل وفا آذربار، محمد (هژیر) فرامرزی، محسن مظلوم و پژمان فاتحی، چهار زندانی سیاسی کرد که به اعدام محکوم شده‌اند ۲۶ دی ماه اعلام کرد که درخواست اعاده دادرسی موکلانش رد شده است.

مسعود شمس‌نژاد، وکیل این چهار زندانی، در توییتی نوشت که دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی را «به دلیل عدم پیوست دادنامه‌های بدوی و فرجامی» رد کرده است.او یادآور شد که در پرونده‌های امنیتی، دادنامه‌ها در اختیار وکلا قرار نمی‌گیرد.

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …