حملات شدید اسرائیل به غزه، آمریکا. سالیوان، توافق بر سر “خطوط کلی” آتش‌بس موقت

در ادامه حملات نیروهای اسرائیلی به مناطق مختلف غزه،‌ درگیری‌های شدیدی در خان یونس در جنوب غزه ادامه دارد.مقامات بهداشتی و درمانی غزه که در کنترل حماس است می‌گوید که بیش از ۹۰ نفر در حملات دیشب کشته شدند.

کمبود شدید مواد غذایی همزمان با تعلیق کمک‌رسانی سازمان ملل،‌ به دلیل هدف قرار گرفته شدن کاروان‌های ارسال کمکهای این نهاد،‌ بسیاری از غیرنظامیان ناچار به فرار به جنوب شدند.با وجود موج تازه امیدها برای توقف حملات همزمان با مذاکرات صلح در پاریس، اما اسرائیل تاکید دارد که دست از جنگ برنخواهد برداشت.آنها هدف عملیات خود را آزاد کردن دهها گروگان عنوان کردند که هنوز توسط حماس در غزه حبس شدند.

*رادیوآمریکا،جیک سالیوان، مشاورامنیت ملی آمریکا می‌گوید هیئت‌های مذاکره کننده آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل در مورد “خطوط کلی” مبادله گروگان‌ها در قبال آزادی زندانیان فلسطینی و آتش‌بس موقت توافق کرده‌اند.او گفت که مذاکرات برای رسیدن به توافق همچنان ادامه دارد. آقای سالیوان افزود که آنها به شکل غیر مستقیم و از طریق قطر و مصر با حماس باید گفتگو کنند.نتانیاهو هم به شبکه سی بی اس گفته بود که مشخص نیست که از این مذاکرات یک توافق برای آزادی گروگانها عملی شود. او از ارائه جزئیات خودداری کرد اما گفت که لازم است که حماس درخواست‌های منطقی‌تری مطرح کند.

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …